Bukefalos 28 år!

Träna "fritt"

miss_pony

Trådstartare
Hej jag har börjat träna min ponny fritt eller NH ? Eller vad man ska kalla det. Han följer efter mig i skritt och trav backar på kommando samt lyfter hovarna på kommando. Nån som vet hur man kan fortsätta efter det ? Eller vet ni nån bra bok ?

// Olivia :banana:
 
Sv: Träna "fritt"

Till och börja med ska du fråga dig själv vart du vill komma med träningen. Vad är målet?
Det är svårt att ge tips på vad som är "nästa steg" om man inte vet vart du vill komma.

Kan rekommendera Klaus Ferdinand Hempflings bok "Dansa med hästar" om du vill ha något att läsa och fundera över.
 
Sv: Träna "fritt"

Mest är det väl att han ska lita på mig och att vi ska vara ett "team" ;) Men det hade ju inte varit helt fel att kunna nåt coolt tricks också :D;)
 
Sv: Träna "fritt"

Om man ska börja med "inlärning med positiv förstärkning", klicker, "trickträning" m m är det "nästan" nödvändigt att ha med sig en kunnig person i början. Rätt tajming är ett "måste" - annars riskerar man är lära in fel saker hos hästen.

Jag är inte säker på vad man får länka in här - men googla på "klickerträning häst" och "trickträning häst" så hittar du massor.
 
Sv: Träna "fritt"

PNH är lättast att börja med då du tar dig igenom olika levels. (grund 1-4)
Sök på parelli levels på google och läs mer. Om du vill utvecklas vidare är det ett jättebra sätt eftersom det aldrig tar slut, det finns alltid saker du kan utveckla, och det är enkelt att förstå.
När du klarat en level kan du filma och skicka in till pat/linda och därmed få intyg på att du klarat leveln :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 755
Senast: Askur2017
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp