Träna inför utställning?

N

nässla

Ska ställa ut valpen för första gången i augusti och undrar hur allvarligt man ska ta det här med träning inför, och framförallt, vad ska man träna?!
Hon följer med bra i kopplet, ibland kan hon få för sig att bita i det men ser jag till att hålla kontakten med henne travar hon väldigt fint och utan att bita.
Hon är van vid att man kollar tänder, öron mm.
Jag vet att man ska träna på att stå, men vad är det egentligen man tränar då? *förvirrad nybörjare* Stå still och på uppställningsvis eller? Hur lär man in det här med att stå rätt?
Det är en rottisvalp det handlar om, så hon kommer ju att stå på marken... Kommer då att vara fem månader gammal.
 
Sv: Träna inför utställning?

Jag var på första utställningen med mina två hundar igår.

Jag tränade på stå (stå stilla, ej sätta sig)
Och gå runt i ringen.

Om du inte varit på någon utställning förut så är ett tips att åka och titta på en utställning innan så man får se lite hur de andra gör. Där köpte jag även utställningskoppel som jag tränade lite med hemma.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Paus1234
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 189
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 629
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp