Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Men det är ju bara en månad..! Hoppas verkligen du får sjukskrivningen förlängd, det gynnar ingen om du tvingas tillbaka i stort sett direkt och måste bli sjukskriven igen... Förstår hur du menar, det där med att stressa över att man måste sluta stressa som sagt :p

Jag har inte tagit tag i det än, men har faktiskt ikväll suttit och letat vc... Lite knepigt när jag jobbar så långt bort, vill inte behöva ta ledigt en dag för att gå till vc här hemma. Så jag funderade på om jag kunde gå till en i gävle så kan jag gå när som helst på dagen, bara flexa ut. Men man verkar inte kunna boka tid via "mina vårdkontakter" av någon anledning så jag måste ringa och då får jag lite ångest för det :angel:

Så... det korta svaret är: jag jobbar på det :p
Tack, jag hoppas det också :heart

Undrar om inte Mina vårdkontakter är lite stelbent när det gäller landsting, jag bytte ju från Uppland till Gävleborg när jag flyttade och kunde inte "lista tillbaka" mig när väl listat mig här uppe. Går btw till mitt närmsta Capio i Gävle och är nöjd, skönt att ha läkare och psykolog på samma ställe. Dom har sån där återuppringning via telefonsvarare, hatar också att ringa själv men det känns lättare när det bara är att svara liksom :D
 
Imorn ska jag ta med träningskläder till jobbet tänkte jag. Dax att börja ta tag i gymmandet igen :p

Torsdag innebandy, och eventuellt spinning. :D
 
Lunchpromenad och nu ikväll tog jag fram skivstången och körde ett läty pass med militärpress, knäböj, rodd och marklyft. Gött att vara igång igen! :)
 
Gymmet nu på morgonen efter jobb, ett bra pass axlar/triceps/mage!
Ska krascha i säng nu, motionera fina pålle i eftermiddag och så fotboll ikväll! :D
 
Blev två välbehövliga vilodagar. Igår var jag på massage för att mjuka upp min onda nacke. Spänner käkarna omedvetet så jag får sjuk nacke. Sover med bettskena på nätterna men då jag blir stressad/tränar tungt spänner jag ihop:meh:

Idag blir det ben:banana:
 
Tack, jag hoppas det också :heart

Undrar om inte Mina vårdkontakter är lite stelbent när det gäller landsting, jag bytte ju från Uppland till Gävleborg när jag flyttade och kunde inte "lista tillbaka" mig när väl listat mig här uppe. Går btw till mitt närmsta Capio i Gävle och är nöjd, skönt att ha läkare och psykolog på samma ställe. Dom har sån där återuppringning via telefonsvarare, hatar också att ringa själv men det känns lättare när det bara är att svara liksom :D

Kul att höra att du är nöjd! Några kollegor har precis dissat alla vårdcentraler i hela Gävle så man blir ju lite ställd :p
 
Blev två välbehövliga vilodagar. Igår var jag på massage för att mjuka upp min onda nacke. Spänner käkarna omedvetet så jag får sjuk nacke. Sover med bettskena på nätterna men då jag blir stressad/tränar tungt spänner jag ihop:meh:

Idag blir det ben:banana:

Nämen hej kompis, låter precis som jag har det! Stressar och biter ihop käkarna, blir stel och får ont. Kul va :p
 
Nämen hej kompis, låter precis som jag har det! Stressar och biter ihop käkarna, blir stel och får ont. Kul va :p
Jo tänkte precis på mig själv då jag läste dina käkproblem! :angel:Jag har stora problem med att stressa ner och bara vara. Har iof massa hormonstrul nu just så jag hoppas det lägger sig så småningom.
 
Två PB idag :bump: :bump:
Klarade mitt sommarmål (1 månad senare än planerat bara ;)) och gjorde 5 strikta chins :up:
Sen var det maxning på styrkelyftet och tog 45 kg i bänkpress :up: (2,5 kg mer än sist och 10 kg mer än i våras!)

Förutom denna härliga kväll så tog jag i morse racern och cyklade till jobbet - 3 mil på 1 h 45 minuter :) så himla vackert men definitivt en utmaning, över Hallandsåsen vid Båstad och sen mot/sidvind på väg in mot Ängelholm. Känner mig stolt att jag vågade, har jättedåligt lokalsinne och har alltid svårt att hitta rätt + bara andra gången på cykeln men det gick jättebra :banana:
 
Två PB idag :bump: :bump:
Klarade mitt sommarmål (1 månad senare än planerat bara ;)) och gjorde 5 strikta chins :up:
Sen var det maxning på styrkelyftet och tog 45 kg i bänkpress :up: (2,5 kg mer än sist och 10 kg mer än i våras!)

Förutom denna härliga kväll så tog jag i morse racern och cyklade till jobbet - 3 mil på 1 h 45 minuter :) så himla vackert men definitivt en utmaning, över Hallandsåsen vid Båstad och sen mot/sidvind på väg in mot Ängelholm. Känner mig stolt att jag vågade, har jättedåligt lokalsinne och har alltid svårt att hitta rätt + bara andra gången på cykeln men det gick jättebra :banana:

Wihooo! :banana:
 
Idag har jag provat discgolf! Det var kul och svårt :p är ju ingen intensiv träning, men lite flåsig blev jag allt av att traska omkring i bushen och leta snedkastade frisbees. Trött i axlarna av kastandet och "mör" i resten av kroppen som om jag tagit en 3 h lång skogspromenad, och det var ju i princip det det var :p lär bli fler gånger!
 
Två PB idag :bump: :bump:
Klarade mitt sommarmål (1 månad senare än planerat bara ;)) och gjorde 5 strikta chins :up:
Sen var det maxning på styrkelyftet och tog 45 kg i bänkpress :up: (2,5 kg mer än sist och 10 kg mer än i våras!)

Förutom denna härliga kväll så tog jag i morse racern och cyklade till jobbet - 3 mil på 1 h 45 minuter :) så himla vackert men definitivt en utmaning, över Hallandsåsen vid Båstad och sen mot/sidvind på väg in mot Ängelholm. Känner mig stolt att jag vågade, har jättedåligt lokalsinne och har alltid svårt att hitta rätt + bara andra gången på cykeln men det gick jättebra :banana:
Imponerad över att du cyklade till jobbet :up:
 
Jag har gymmat! För första gången på mer än tre veckor! :bump:

Körde ett kort helkroppspass med lägre vikter än vanligt för att känna på kroppen lite grann, och det enda som inte kändes bra var löpturen dit som sved rätt rejält i bröstet. Sådär som det gör när man blir flåsig när man är sjuk ni vet? Efter det försökte jag hålla flåset nere, men jag är så jäkla dålig på att ta det lugnt när jag väl är iväg... Lyckades dock hålla mig på mattan rätt bra och det blev tre set vardera av militärpress, shoulder flyes till sidan & framåt, latsdrag, frontböj och plankan. Många långa pauser så att pulsen inte rusade iväg för mycket. Det kändes bra och framförallt var det underbart att känna lite svidande muskler igen! :love:
 
Nu har jag tagit en tur på min egna lilla pålle. Inte lika kul som med damen de föregående dagarna, men ändå skönt att vara tillbaka. Min lille påg vet verkligen hur man ska komma undan och slippa arbeta. Ska nog ta och byta träns på honom till nästa tur (byter lite fram och tillbaka mellan ett bettlöst och ett med remontgrimma och tredelat bett) så får vi se om det blir lite bättre. Kan också ha varit för att han de senaste gångerna fått lulla runt och inte behövt jobba alls. Planerar iaf att hålla igång ridningen så gott det går den kommande tiden (så länge vädret samarbetar).
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 488
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 070
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 304
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 357
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp