Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Tack för pepp @Trollunge :) Jag kommer vänta med anmälan för just nu ska jag nog inte träna alls, definitivt inte prestationsinriktat.

———
Jag har insett de senaste dagarna att jag måste dra i handbromsen. Rejält. För annars kommer jag krascha, snart går det inte att skoja bort längre om jag inte sätter stopp.

Jag är konstant trött, magen krånglar, jag har hjärtklappning och tryck över bröstet, sömnen börjar svaja, varenda liten uppgift på jobbet känns som ett stort berg. Härom natten drömde jag att det ringde i jobbtelefonen, jag plockade upp telefonen och tryckte på svara-knappen, höll telefonen mot örat men blev sen helt blockerad och kunde inte komma på hur jag skulle svara, vad jag skulle säga (vilket är extremt enkelt: Arbetsplats, Namn). Obehagligt. Det vill jag inte vara med om på riktigt.

Jag har i alla fall pratat med chefen om vilka arbetsuppgifter som ska prioriteras vilket har gjort att jag har kunnat lägga jättemycket saker åt sidan, skönt. Och så ska jag från och med idag dra ner på kraven på jobbet rejält. T.ex. imorgon ska jag åka iväg och göra kontroller, egentligen skulle det vara bra att göra 2-3 stycken men nu har jag bestämt mig för att det räcker med 1. Det får vara så. En är bättre än ingen. Och alla saker får bli när de blir. Jag har superbra stöttning från några kollegor som kan hjälpa mig att bromsa. Jag fick ”order” idag om att inte skriva klart ett beslut jag har liggandes :p

Klokt, väldigt klokt. Kram!!
 
Har du personalhälsa eller liknande som kan komma med råd och plan? Jag var där du är nu för några månader sen. En dag var jag bortrest för att tala på konferens, men kunde inte öht resa mig ur sängen på morgonen, och visste inte var jag var. Bokade om mitt föredrag via sms, och höll det på eftermiddagen, fick hålla mig i talarstolen för att jag vinglade så. Efter det blev jag sjukskriven och när jag väl landat var jag i det närmaste sängliggande ett par veckor utan att få i mig mat. (Omsorg från goda vänner puffade upp mig på fötter nån gång om dagen, och såg till att det åtminstone fanns mat i frysen att värma.) Inte värt det, om någon undrar...

@zassoo :heart
Låter klokt att bromsa. Ta hand om dig!

Klokt, väldigt klokt. Kram!!

Tack för omtanken :heart

Jag tänkte först att jag skulle göra den där kontrollen imorgon och sen prata med chefen om besök på företagshälsovården. Men efter att ha pratat med mamma och med mina närmsta kollegor så kommer jag stanna hemma imorgon och ringa till vårdcentralen. Det här är mer än normal stress och trötthet.
 
VILKEN DAG!

Fram till strax före tretiden på eftermiddagen: enormt hög stressnivå och panikätande av pepparkakor.

Runt tretiden: KLANG OCH JUBEL! Jag har fått jobb!!! :bump: Och inte vilket jobb som helst utan det jobb som jag för nästan sju år sedan bestämde mig för att jag skulle ha!

Runt halv sex: WOHO! Tangerat PB i böj (men med annan teknik) på 85 kg och det var inte ens särskilt svårt. :D Drog även till med en till trea på 50 kg i bänk, men mina försök på 55 kg, som min PT uppmuntrade mig till, blev mest en skrattfest för det fanns inget kvar varesig i kropp eller knopp.

Hur i hela fridens namn ska jag kunna slappna av och sova nu? :rofl:
 
VILKEN DAG!

Fram till strax före tretiden på eftermiddagen: enormt hög stressnivå och panikätande av pepparkakor.

Runt tretiden: KLANG OCH JUBEL! Jag har fått jobb!!! :bump: Och inte vilket jobb som helst utan det jobb som jag för nästan sju år sedan bestämde mig för att jag skulle ha!

Runt halv sex: WOHO! Tangerat PB i böj (men med annan teknik) på 85 kg och det var inte ens särskilt svårt. :D Drog även till med en till trea på 50 kg i bänk, men mina försök på 55 kg, som min PT uppmuntrade mig till, blev mest en skrattfest för det fanns inget kvar varesig i kropp eller knopp.

Hur i hela fridens namn ska jag kunna slappna av och sova nu? :rofl:

Stort grattis till framgångar i både yrkes- och träningsliv! :D :bump: :bump: :D
 
VILKEN DAG!

Fram till strax före tretiden på eftermiddagen: enormt hög stressnivå och panikätande av pepparkakor.

Runt tretiden: KLANG OCH JUBEL! Jag har fått jobb!!! :bump: Och inte vilket jobb som helst utan det jobb som jag för nästan sju år sedan bestämde mig för att jag skulle ha!

Runt halv sex: WOHO! Tangerat PB i böj (men med annan teknik) på 85 kg och det var inte ens särskilt svårt. :D Drog även till med en till trea på 50 kg i bänk, men mina försök på 55 kg, som min PT uppmuntrade mig till, blev mest en skrattfest för det fanns inget kvar varesig i kropp eller knopp.

Hur i hela fridens namn ska jag kunna slappna av och sova nu? :rofl:
Grattis!!! :) :) :)
 
VILKEN DAG!

Fram till strax före tretiden på eftermiddagen: enormt hög stressnivå och panikätande av pepparkakor.

Runt tretiden: KLANG OCH JUBEL! Jag har fått jobb!!! :bump: Och inte vilket jobb som helst utan det jobb som jag för nästan sju år sedan bestämde mig för att jag skulle ha!

Runt halv sex: WOHO! Tangerat PB i böj (men med annan teknik) på 85 kg och det var inte ens särskilt svårt. :D Drog även till med en till trea på 50 kg i bänk, men mina försök på 55 kg, som min PT uppmuntrade mig till, blev mest en skrattfest för det fanns inget kvar varesig i kropp eller knopp.

Hur i hela fridens namn ska jag kunna slappna av och sova nu? :rofl:

Grattis!!! :banana:
 
Igår lämnade jag och dottern inte soffan mycket alls fram tills maken och äldsta dottern kom hem :p Men jag fick jobb gjort, vi har läst böcker, kollat ett par filmer, hon sov några timmar och åt massa popcorn och ostkrokar (jag åt inte en smula av något :up:). Hon fick aldrig tillbaka febern så vilan gav effekt. Efter middagen åkte maken och äldsta dottern på gympa så vi gick ut och grejade. På en timme hann vi skotta snö där traktorn inte når, städa boxarna och lösdrifterna, fylla spån i stora lösdriften, fylla mat till fåglarna, leka med hunden, slänga ner hö och väga upp det, förbereda kraftfodret och ta in de två hästarna som skulle ridas :)

När ungarna åkt till farmor och farfar så tog jag och kompisen en ridtur i snön :love:

I morse gick jag upp som vanligt och fodrade hästar och gick en tur med hunden. Sen vek jag lite tvätt och startade en tvättmaskin. Nu sitter jag vid tvn och äter frukost innan jag ska åka till kontoret :) Bra morgon!
 
Bra morgon här också!
Blev en timme på gymmet efter jobb, dödade mage, triceps och lite axlar :D skööönt!
Nu ligger jag nyduschad i sängen och ska sova ett par timmar innan jag ska till pålle och sen jobba i natt igen..
I helgen ska vi spela cup! :)

Woop woop.
 
VILKEN DAG!

Fram till strax före tretiden på eftermiddagen: enormt hög stressnivå och panikätande av pepparkakor.

Runt tretiden: KLANG OCH JUBEL! Jag har fått jobb!!! :bump: Och inte vilket jobb som helst utan det jobb som jag för nästan sju år sedan bestämde mig för att jag skulle ha!

Runt halv sex: WOHO! Tangerat PB i böj (men med annan teknik) på 85 kg och det var inte ens särskilt svårt. :D Drog även till med en till trea på 50 kg i bänk, men mina försök på 55 kg, som min PT uppmuntrade mig till, blev mest en skrattfest för det fanns inget kvar varesig i kropp eller knopp.

Hur i hela fridens namn ska jag kunna slappna av och sova nu? :rofl:

Grattis!!!!
 
Jag känner faktiskt ett litet sug efter att träna. :) Så det är väl bara att göra, valfri dag. Jag ska! Jag har också hittat lite inspiration till hästen, tänka sig! Tömkörde igår efter att ha handlat mat efter jobbet, är rätt nöjd att jag inte tänkte att kvällen var över för att jag kom hem efter klockan 17. Min lilla hästaplutt är så fin och börjar komma till arbete :love: vilket såklart är peppande, och lite tvingande, för oj vilken energi hon har...

Ikväll är det julfest med jobbet men vi ska faktiskt få oss en promenad "Amazing race"-style för att ta oss till julfesten, vilket inkluderar en slags skattjakt på 2 km. Så faktiskt, lite transportmotion innan frosseriet startar. ;)

I helgen ska det ridas en lite längre tur, preliminärt bestämt till "travbanan" vilket innebär en del trav och galopp. Utöver det vill jag nog hinna med någon regelrätt träning för min egen del, är sugen på benträning och lite rygg, vilket ju är enkelt att göra hemma. Ny massage bokad om 2 veckor och då ska det knådas ben. Tills dess tänkte jag väcka mina benmuskler lite så det inte bara blir massage och sedan platt fall; jag vill ta hjälp av massagen och få det att gynna träningen och välmåendet mer långsiktigt.
 
Försökt ringa vårdcentralen men de "kan inte ta emot fler samtal idag". Suck. Man måste alltså hänga på låset klockan 8 för att ha chans att få prata med någon. Så antingen får jag ringa imorgon, eller så får jag boka via 1177.se. Men där står det att det inte är för akuta ärenden, vad som nu räknas som det? Man ska få svar inom 4 arbetsdagar.
 
Typ 70 minuter ridning på morgonen. Hästen var svindryg idag, såg spöken precis överallt och kastade sig runt TRE gånger. Suck. Ena gången röt jag till på henne och skrämde slag på en hundägare som jag inte såg. Försöker intala mig att det här var vardagsmat för ett år sen, och nu är det bara ibland (och dessutom håller jag på att fasa in ett nytt kraftfoder just nu) men blir ändå sur på henne. Hinner inte ta ut henne imorgon, sämsta förutsättningarna att ha ett kasst ridpass innan vilodag. :(
 
Jag behöver lite input om morgondagen från utomstående. Så väldigt tacksam om någon orkar läsa. Plan ett var vilodag för ponny, snabbt stallfix på morgonen, umgås med katterna hela förmiddagen, äta lunch hemma, jobb från 12, smita iväg till donken vid typ fyra (enda matstället på körbart avstånd på rasten) och bli hämtad på jobbet för hockey på kvällen. Nu kommer en hög chef komma till oss imorgon och ha krismöte med fyra av mina kollegor om den elaka personen. Jag kommer därför behöva börja en och en halv timme tidigare, måste fortfarande göra allt stallfix innan men äta lunch på jobbet (=måste ta rast betydligt tidigare än fyra) och noll möjlighet att umgås med katterna innan. Tänkte först skita i matchen (de spelar hemma mot samma lag även på lördag) men då fyller mina kusiner år, så det blir nog ingen match då.

Och nu kom vår fantastiska chef igår och meddelade att min projektanställning går ut till nyår, och han vill diskutera hur fortsättningen blir efter chefens besök. Läser man mellan raderna så kommer jag inte få förlängt, och det kommer bli rejält hätsk stämning. Jag lipade i tre dygn (utan överdrift) när jag blev uppsagd från andra jobbet, och nu är frågan om jag ens kommer palla matchen? Det krävs rejäl planering om jag ska åka på den eftersom jag dels måste bli hämtad och dels måste äta nått innan i och med att lunchen blir mycket tidigare.

Hade ni planerat för att åka på matchen? Eller skitit i det? Hur hade ni hanterar chefen? Hade ni sagt något om konflikterna o gruppen/mobbaren innan ni visste om ni fick vara kvar? Mycket möjligt att han kommer fråga oss två som inte ska vara med på mötet också nämligen.
 
Senast ändrad:
Promenad i morse, promenad till och från svärföräldrarna förut och nu en halvtimmes träning. Körde bara militärpress, skivstångsrodd, enbens marklyft och sidledssteg med miniband.

Nu måste jag äta! Men först natta hästar :)
 
Försökt ringa vårdcentralen men de "kan inte ta emot fler samtal idag". Suck. Man måste alltså hänga på låset klockan 8 för att ha chans att få prata med någon. Så antingen får jag ringa imorgon, eller så får jag boka via 1177.se. Men där står det att det inte är för akuta ärenden, vad som nu räknas som det? Man ska få svar inom 4 arbetsdagar.

Fått någon hjälp idag?
Så tråkigt att du inte mår bra :( Men klokt att du lyssnar på signalerna och tar hjälp.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 480
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 052
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 302
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 354
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp