Tränings-coatch? "Någon som sparkar mej i rumpan"

Swat

Trådstartare
Jag tillhör den kategori personer som aldrig kommer ut på tävlingsbanan för att jag är alldeles för djäkla petig/självkritisk/feg...

Jag har en äldre hund som jag mycket väl skulle kunnat tävla i både lydnad och bruks.... Men aldrig kommit ut på banan med!!

Jag har en yngre hund som även den sköter sej bra, som har fin motivation och som säkerligen skulle kunna göra bra ifrån sej, men... Nej då...

Som nyinflyttad har jag redan varit nere på BK och "visat upp mej" och gått med i en träningsgrupp som skall träffas en gång i månaden och filma våra framgångar... Men...
Jag skulle vilja ha fatt i någon som kan se mej lite som ett "projekt" :D Som kan hjälpa mej höja mitt självförtroende och knuffa mej uppåt vad gäller träning med tävlingsbanorna som mål...

Men...Var hittar man en såda person? :)

Jag är ingen nybörjare, utan har goda kunskaper inom både hundar och träning...och kan lätt motivera och inspirera andra... Men när det gäller mej själv så är jag så kritisk att det nästan blir löjligt...

Någon som har nåra bra tips?


/Swat
 
Sv: Tränings-coatch? "Någon som sparkar mej i rumpan"

:D Ja det kan ju vara bra!! ;)

Jag bor strax utanför Knivsta, ca 3 mil fr Uppsala.

Är dock beredd att röra lite på mej, så 5 mil enkel resa är helt ok för kvalitativ träning!

/Swat
 
Sv: Tränings-coatch? "Någon som sparkar mej i rumpan"

jag bor i stockholm, och här finns ett ställe som heter Dog Planet. De har någonslags "hund ägar-coaching". vet inte riktigt vad det innebär. Men du kan ju kolla in deras hemsida, dogplanet.se :)
 
Sv: Tränings-coatch? "Någon som sparkar mej i rumpan"