Bukefalos 28 år!

Träningstips sökes

Sv: Träningstips sökes

Bor i samma trakt som du, så behöver du extra hjälp så får du hojta till! Jag är ingen hejare på viltspåret, men kan lite om personspår iallafall :)

Kollar du in den ena brukshundsklubbens (alltså här i kommunen) kursutbud så är en personspårkurs planerad nu i vår, jag vet att de även planerar för en viltspårkurs. I Sävsjö vet jag att det finns en uppfödare (flat+golden) som haft viltspårkurser :)

Vet även om en uppfödare (samojed) i kommunen som håller på en hel del med drag. Du får PM:a om du vill veta mer!

Alltså! Jisses!! Så otroligt glad och tacksam jag blir! Blir helt tårögd! Tack, snälla snälla du! Jag pmar dig!
 
Sv: Träningstips sökes

Här har vissa djuraffärer klövar också.

Håller med om att personspår känns lite som omöjligt uppdrag, men det är det ju inte :love: Jag ska precis ut och gå ett med valpen.
Dvärgschnauzern håller dock med- vilt ska det vara.

Ja, buke är jättebra att fråga på! Men för inspiration (speciellt i trick/freestyle) använder jag nog mest youtube.

Och kul att du jobbar/planerar att jobba så mycket med honom, tycker jag med!
 
Sv: Träningstips sökes

Om han är 14 månader nu borde han väl vara stor nog att börja dra lite mer?
Börja försiktigt och öka allt eftersom han blir starkare :)

Utöver draget säger jag också nosarbete. Spår (vilt eller person), uppletande och sök (person) är grymt för att blåsa ur hjärnan på energiknippen!

Tricks och sånt är hopplöst att använda för att trötta ut hunden. Hundar med rejäl arbetslust behöver få jobba rejält!
 

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 120
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
D
Övr. Hund Hej! Vet att det finns trådar om detta men får inga ut det jag söker av dem så lägger upp en egen. Har en 6 år gammal långhårig...
Svar
6
· Visningar
1 129
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
1 949
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp