Trick - har ingen fantasi

D

darkstorm

Hej! Vet att det finns trådar om detta men får inga ut det jag söker av dem så lägger upp en egen.

Har en 6 år gammal långhårig collie hane som jag tränar trick med. Han gör i stort sett vad som helst för lite godis och tycker samtidigt att det är väldigt roligt att lära sig. Lär sig på 2 sekunder så svåra trick har han inga problem alls med.
Kruxet är att han redan kan så mycket att jag fått slut på idéer, har absolut ingen aning om vad jag ska fortsätta med.

Det han kan för tillfället:
- sitt
- ligg
- stå
- backa
- snurra runt , både höger & vänster
- hopp
- dansa (hoppar rakt fram två gånger)
- vacker tass
- vinka
- give me five på båda tassarna
- give me ten
- skall
- öppna handen
- vänta
- stanna
- flytta åt sidan, både höger&vänster
- buga
- rulla
- slalom mellan benen
- spegelvänt (när jag lyfter höger ben lyfter han vänster)
- backa in under mig
- backa när jag står vid sidan
- Balansera godis på nosen
- vart är handen?
- vart är foten?
- sök & hämta
- krypa
- sitt fint
- gå och lägg dig
- skaka

Fantasin har tagit slut.. :angel:
 
Sv: Trick - har ingen fantasi

Här kommer några till:
Baklänges slalom
Åttan - han ska springa i en 8 runt dina stillastående fötter
Öppna låda och/eller dörr
Tända/släcka lampa
Skämmas
Hoppa upp på din rygg
Gå på frambenen

Och många fler finns det på http://dogtricks101.com
 
Sv: Trick - har ingen fantasi

En av mina förra hundar kunde nicka på kommando också, det var otroligt gulligt!

typ "Vill du ha ett popcorn Max?" och så nickade han till svar :) Det var antingen "vill du ha..." eller "nicka" som användes som kommando.
 
Sv: Trick - har ingen fantasi

Min förra jycke hade en annan variant på den, nämligen "tycker du om katter?" Då skakade han på huvudet. Kunde dock bytas ut till "tycker du om ..." också, men kattvarianten var den som användes mest, trots att hunden eg inte hade någonting alls emot katter.
 
Sv: Trick - har ingen fantasi

Min vovve bjöd på ett rolit beteende.. Att krypa bakåt :P kanske vore något? Såg nt om spela död var med? Annars.. Backa runt dig, hoppa över benen?
Sedan undrar jag hur man lär hunden "spegelvänt"? :o de ska min kunna, har bevittnat det och det är coolt! :D
 
Sv: Trick - har ingen fantasi

Du kan ju lära han att städa:D Asso att han tar upp saker och lägger dom där du vill att dom ska ligga eller kanske att han hämtar tidningen åt dig:p då får du ju en liten betjänt:angel:
 
Sv: Trick - har ingen fantasi

Du kan lära honom gå fot på båda sidor.
En kompis hade en hund som kunde ett trick... Man sa "hur gör alla tjejer i stockholm?" och hunden la sig på rygg och bresa med benen... :o :angel:
Gå bakom/ framför dig på bakbenen, och ha frambenen på din svank/ rumpa om den går bakom, och liknande fast utan stöd om den går framför (då har du händerna mot hundens rygg, fast du bara nuddar lätt)

Ett tips kan vara att kolla på lite freestylevideos på yt, där kan man få lite inspiration med. Och varför inte sätta ihop ett eget program? Bara för skojs skull. Det är ju lite knepigt att få ihop alla trick till ett program. Och hitta nån musik som ni kan göra det i takt till.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 579
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092
Träning Hej Jag håller på och trick tränar två stycken hästar i dagsläget och har mött några problem. Ett av dessa är att jag inte får dem att...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp