Träningstips

LillaMusse

Trådstartare
Hej!
Den här tråden är nog placerad fel men viste inte vart den skulle vara annars...
Jag bethöver akuta träningstips! Jag ligger 6 kg över det som är sunt för mig:( är 171-172 och väger 64 kg:( och jag mår som bäst på runt 57-58 kg. Fast problemet är att jag inte hittar motivationen till att träna då jag alltid varit så va vid att åka och rida ganska hårt varje dag, men nu är hästarna på halv vintervila oc vi har inget ridhus så jag måste lägga om nästan hela min dag för att hålla vikten när jag inte får mitt vanliga träningspass varje dag fast det fortfarande är mycket tid som går åt till hästarna.
Jag söker kondition och magmuskler så lite tips kanske? Funderar på att skaffa gymkort och tvinga mig iväg dit en gång i veckan, men vart i Bromma finns bra gym?
Om ni undrar så är jag bara ett barn så 64 kg är mer för mig än för en vuxen;)
Hoppas på lite bra tips:)
 
Sv: Träningstips

Om du tränar på gym kommer du få muskler (i alla fall om du äter hyfsat bra kost och tränar regelbundet). Muskler väger mer än fett, alltså är det troligt att du går upp i vikt av att träna på gym snarare än att gå ner i vikt.

Förövrigt tror jag dig inte ens en millisekund när du säger att du är för tjock.
 
Sv: Träningstips

Om du tränar på gym kommer du få muskler (i alla fall om du äter hyfsat bra kost och tränar regelbundet). Muskler väger mer än fett, alltså är det troligt att du går upp i vikt av att träna på gym snarare än att gå ner i vikt.

Förövrigt tror jag dig inte ens en millisekund när du säger att du är för tjock.

Det är bara det att jag i hela mitt liv har tränat hårt och då när jag inte gör det så blir jag väldigt trött och orkar inte med skolan.
Jag vet att jag kommer gå upp i vikt sen när jag tränar men jag föredrar att ha 6 kg extra muskler än fett;)
(Vet inte varför det blev ett halvt svar också:D)
 
Sv: Träningstips

Hur menar du att du mår som bäst med 6 kg mindre på kroppen?
Jag menar, du är 10 cm längre än mig och väger lika mycket. Då är jag ganska biffig under kläderna, har rätt rejäla överarmar (på grund av träning) och bred nacke.

Träningstips, som är extremt enkla:
Gör några situps, rygglyft och armhävningar om dagen. Säg 10, 15 reps om dagen. Kombinera med promenader, cykling eller jogging. Man blir vrålstark, slipper lägga tid och pengar på gymkort och får ett litet endorfinpåslag av att ha varit duktig och tränat.
Ut och gå och skippa godis, läsk och chips så kommer man långt.

Men som sagt, man kan bli större av att träna, muskler väger och tar plats.
 
Sv: Träningstips

Det är bara det att jag vill vara på min gamla vanliga vikt/puls/energinivå för att må bra:) jag har sen jag inte kunnat rida varje dag gått upp 6kg, min puls har hamnat på 65-70 slag per minut istället för 55-65 vilket inte känns bra, jag är ständigt trött pga för lite träning om man jämför med hur mycket jag brukar träna. Jag har jättesvårt att somna också så det kan ju inte vara bra att allt detta är annorlunda;)
Jag äter inte så mycket godis, förutom på fredagar;) och jag går 2km per dag när jag går hem från skolan och jag rider fortfarande men inte lika mycket som jag brukar göra.
Just nu så gör jag även 20 upphopp varje kväll och det är ganska kul så det håller jag nog;)
Jag behöver äta ganska mycket så när jag tränar går det inte att äta så mycket att jag går upp så mycket och därför ligger jag direkt på 58 kg om jag tränar regelbundet.
Jogging går inte nu på vintern eftersom jag har problem med min astma och det gör ont och är otroligt jobbigt att jogga i kylan;)
Förresten var är reps?:)
 
Sv: Träningstips

Reps = repetitioner :)

Det är inget konstigt att man blir trött, både på grund av årstiden och när man minskar sin träning. Anpassa maten efter aktivitetsnivån, ät mycket frukt. Man brukar piggna till lite då.
Och träna inte på kvällen. Egen erfarenhet säger att man på något sätt blir tröttare av det. Även om det känns som man sovit bra är man trött som ett as. Vet inte varför, men för mig är det så det funkar. Sen jag slutade träna kvällstid har jag piggnat till. Nu är det enkelt för mig att anpassa mina dagar i och med att jag studerar på distans, men i den mån det går rekommenderar jag att lägga träning en bra stund innan läggdags.

Apropå astma. Jag har ingen egen erfarenhet där, men sambons lillebror har rätt mycket problem med det. Han kan dock åka skidor utan problem om han har en halsduk eller något över näsa och mun. Den liksom värmer upp luften och då går det bra att träna. Inget superintensivt, men ändå konditionsträning.
Annars är hopprep jäkligt effektivt. Går ju göra inomhus :)

Och du, strunta i vikten. Den är helt irrelevant. Jag förstår känslan (har varit aktiv body fitness tills lite krossade höfter, revben och annat satte stopp för all sån träning), men försök strunta i vikten och fokusera bara på att må bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp