Bukefalos 28 år!

Träningsvagn fra Equus-Driving

P

Poul i Kluvhult

Hej,
Funderar på att köpa en träningsvagn från Equus Driving.Med risk at detta har diskurerads innan :-)

26.000 verkar vara et OK pris. Jag körda en vecka med dom vagnarna på Bollerup, men hållar dom och är dom bra?

http://www.equus-driving.se/startpaket.php

Får man använda dessa vagnar til tävling?

Tacksam för era svar.

Poul
 
Sv: Träningsvagn fra Equus-Driving

japp, du får tävla med dem, och det är bra vagnar. Kör en sån själv.

Ring till christer och hör.
Selen kan du få billigare någon annanstans om du vill, Tycker själv att selen är i kraftigaste laget, tung och otymplig med för tjockt läder o bred brösta. Jag har parselen som kan byggas om till enbet, men jag använder hellre min idealsele.
 
Sv: Träningsvagn fra Equus-Driving

Stallvärden i vårt stall har en sådan vagn. Hon är mycket nöjd med den men har aldrig tävlat med den utan hobbykör bara hemmavid. Det enda hon hade att anmärka på var att materialet där man har fötterna är halkigt - man får lov att fästa gummimattor eller något sådant.

Angående selen ser lädret väldigt fint ut men bröstan är groteskt bred. Har man en häst med lite taskigt utrymme fram så bör man kanske fundera på annan sele eller åtminstone brösta.

Men jag tror säkert att det är en väldigt prisvärd vagn som du kan ha nytta av i många år framöver! :)
 
Sv: Träningsvagn fra Equus-Driving

Tack föt ditt svar. Jag har Ardenner och kör mest med loksela (kronans). Tack för tipset angående selen.

Jag har tänkt at köpa Tärnsjös skakel fästen till loksele i början och skaffa brösta när behov och ekonomi tilllåter :-)

//Poul
 
Sv: Träningsvagn fra Equus-Driving

Tack för tipset.
 
Sv: Träningsvagn fra Equus-Driving

Denne vogna har jeg hatt. Fornøyd med den, bortsett fra at den var utrolig dårlig festet ved svingkransen. Bare noen få punkter sveist sammen, ikke skrudd. Sjekk dette punktet nøye. Ellers en ok vogn til en ok pris. Men kommer ikke til å handle der igjen.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har lite funderingar kring stallskötsel och ansvaret att se till allt funkar och att hästarna mår bra. Lite bakgrund till min...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Skruttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp