Trailer med vadderade väggar

RebeccaJoli

Trådstartare
Vilka märken och modeller har vadderade väggar och möjlighet att bredda?
Helst utan rullgardin baktill och gärna med sadelkammare.

Mycket tacksam för alla tips och erfarenheter!

Sv: Trailer med vadderade väggar

Menar du vaddering så som det är i Boj Classic? För det kan man ju sätta upp i vilken vagn som helst.

Vissa boj har, och fautras, men som ovanstående sa, det är ju bara att sätta in i vilken transport du än väljer. :)

Min Thiel, jag får dessutom in en westernsadel model big size i sadelkammaren :)

Den är beställd med fästen för breddning, 15 cm större är vänsterspiltan om jag har bredbommarna i :) Jag har kört min häst på bredbomssidan och min förra B-ponny på 'smalsidan' en gång utan att ändra bomsatsen, det gick också jättebra!

Det enda jag ångrar är att jag inte valde med hård mellanvägg men det är ordentlig plast nu och den sitter där den ska än så länge.

11777972.jpg

http://www.pixbox.se/alb_show_id454868_page0.html

Bilderna är på min första transport som jag krockade bara 8 månader efter jag fick den men jag fick ett helt nytt släp av försäkringsbolaget så de småsakerna jag inte var nöjd med blev då dessutom fixade på nya då det byggdes efter min beställning :) tex. breddningen är mer på den nya än på bilden där, överluckans rep är fäst på sidan, reservhjul på plats mm mm...

Senast ändrad:

Vilka märken och modeller har vadderade väggar och möjlighet att bredda?
Helst utan rullgardin baktill och gärna med sadelkammare.

Mycket tacksam för alla tips och erfarenheter!

Jag har en Cheval Liberté GT2 som har vadderade väggar, möjlighet att bredda, o rullgardin :)
Fattas bara sadelkammare då - det har inte jag på min (ville ha låg vikt) men det går att ha som tillval.

OT, men har du importerat din Thiel själv? Jag skulle kunna tänka mig en sån:D

Det är standard med vadderade väggar på Cheval iaf. De vagnar som inte har det som standard kan man välja till på de allra flesta.

Har en XR3000 (Thule) där man man flytta mellanväggen i sidled. Dock ej vadderad. Två skåp fram och rejält (foder?)fack inne med rullgardin.

Du är välkommen med ett bud :angel:

Vadderade väggar är standard på Thiel också tror jag. Eller det var standard när det fortfarande fanns en återförsäljare i Sverige för släpen. Han har lagt ner nu tyvärr.

Det som dock är bra med Thiel är att det har samma mått och utrustning invändigt som alla andra tyska vagnar. Mina bredbommar är cheval-bommar egentligen (eller om det var böckmann?).
Men själva konstruktionen av vagnen, de viktiga delarna, är mer rejäla på mitt släp än på tex cheval.
Dessutom har jag "riktig boggie" eller vad det kallas på mitt släp, det gillar jag också :)

Ska man ha ett Thiel idag får man nog åka till tyskland och köpa det själv men jag antar att dom har koll där på alla papper som behövs och hur det går till :) Dom är något billigare i tyskland än vad det blev här hemma.

Åh det skulle jag med facit i handen också vilja ha! Thiel har 1-hästars med inbyggd sadelkammare, ser ut precis som mitt släp fast något smalare då och helbom fram och bak.

Såg i en annan diskussion en som hade ett sådant och verkligen älskade det släpet från Thiel!

Kollar du på sådana så tror jag absolut du kan tjäna på att åka till tyskland och plocka hem ett bättre begagnat, jag pm:ar hemsidan

Thiel säljs i Sverige igen! Finns i Göteborg. Jag är jätte intresserad av en sådan. Kul att höra positivt om den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 226
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka