Trailerfrågor - Rekos/kungsvagnen (samma sak eller olika) + mer Reko fråga

Alexandra_W

Trådstartare
Var och hämtade 'min' Värmlandsvagn idag, för att se om jag kan bli omvänd i frågan (och so far har jag bara kunnat konstatera en sak - den låg fint bakom tunga dragbilen iaf, so far so good).

Iaf, jag släpade med en kompis ner till transportförsäljaren, tycker hon borde göra som jag och över ge sin -73:a :devil:

Iaf, hon dreglade lite över en boogietrailer som även kinkiga jag tyckte var fiin och verkade bra. Den står i pappren från försäljaren som 'Reko Kungstrailer'. Men vid en snabb nätsökning (som inte gav *så* mycket dock) så verkar det som att Reko och Kungstrailer är olika släp, även om den enda skillnaden verkar ligga i designen på stripsen. :smirk:

Men hur är det, är Reko ETT märke och Kungstrailer ett ANNAT märke, eller är det same shit different name?

Sen, vi har för oss att vi hört något om att Reko är typ en norsk (?) kopia av Värmlandsvagnen (fast då måste ju jag säga Heja norrmännen, som iaf gör vettiga bommar! :angel: ) Stämmer det?

Kort sagt, mer info om Reko och/eller Kungstrailer. Red ut begreppsförvirringen, HUR ska jag övertala henne att ge upp 73:an annars? ;)

/Alexandra, med JES skrattandes/muttrandes bakom ryggen.

(Vafan dådå, jag vill inte vara ensam om att köpt ett mycket dyrare släp än jag tänkt mig :crazy:, det gäller att dra folk med sig i fördärvet :angel: )

Sv: Trailerfrågor - Rekos/kungsvagnen (samma sak eller olika) + mer Reko fråga

Jag tror att Reko i princip är samma märke som gamla Fobo. Jag hade ett gammalt Fobo-släp och det var den info jag hade då. Jag beställde även lite reservdelar från Reko som passade min Fobo-kärra. Fobo gick ju i konkurs på 90-talet, övertogs därefter av Reko (som jag förstått det i alla fall!).

Sv: Trailerfrågor - Rekos/kungsvagnen (samma sak eller olika) + mer Reko fråga

Jag kan förresten också lägga till att Fobo och Värmlandsvagnen inte ser likadana ut (om jag jämför lika årsmodell).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka