Tråkig händelse..

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Curly

Detta är ingen fråga eller något sådant. Kanske mer en tankeställare om att allt inte blir som man tror.:cry:

Jag har en kompis som är med barn sen ett tag. Hon har ett barn på några år sedan tidigare med en kille hon inte bor ihop med numera. I somras gjorde de slut och ganska kort därefter blev hon ihop med en annan kille. Han verkade vettig, snäll och allt det där och efter ett par månader blev hon med barn. Hon tyckte att han verkade vara den rätte. Jag var glad för hennes skull för hon hade gått igenom en del på sistone. Ganska nyligen började han bete sig väldigt illa mot henne. Han kunde säga elaka saker till henne, ljuga för henne och behandlade henne dåligt (kommenterade hennes åsikter med otrevliga svar mm). Först var han jätteglad över att hon var gravid, men sedan blev han helt annorlunda. Kan tillägga att han är en äldre kille med barn sedan innan så han är inte precis för ung eller omogen för uppgiften på det sättet. Hon gav honom en till chans för att se om han ändrade sig eftersom han hade blivit sådan helt plötsligt. Det var ju trots allt hennes kommande barns far, men det blev inte bättre så de gjorde slut.

Nu har magen börjat synas, hon har haft jätteont sen en tid och inte kunnat jobba.

Hon bor inte på samma ort som sin förra pojkvän och son och träffar därför honom ca varannan helg. Nu planerar hon att flytta tillbaka till den orten så hon kan träffa sitt andra barn mkt oftare då denne går i skolan.

Tycker synd om henne för att hon nu kommer ha två barn med två olika pappor (varav ev. kontakt bara med den "första" som verkar vettig eftersom den andra inte verkar riktigt klok) och bo själv.

Hon vill ju behålla barnet, dels eftersom det har börjat synas och det lätt kan bli mkt frågor (dels pga hennes mkt sociala arbete) vilket hon skulle tycka vore jobbigt och dels för att det nu har gått ett tag.

Tänk så det kan gå. Även om man kanske inte 'ska' skaffa barn efter för kort tid med en ny man så finns det alltid oplanerade graviditeter som ju funkar och denna var dessutom planerad!:eek: Innan han började bete sig så var han hur "normal" som helst och som sagt glad för det hela. Bara för ett halvår sedan bodde hon fortfarande med sin sambo och deras barn och nu är allt så annorlunda.

Undrar hur jag hade gjort i hennes ställe. Jag har frågat om hon är ledsen, men hon säger att hon är mest arg (såklart). Jag skulle varit förkrossad och så besviken på att något så bra och roligt blev så fel.
 
Sv: Tråkig händelse..

en fråga bara, vill hon inte behålla barnet just för att hon vill ha barn då??
Låter som hon bara behåller det för andras skull, eller för att andra skulle börja fundera... :smirk:

Jättetrist att det blivit så för din kompis dock.
Det är de som varit ilag längre än så och plötsligt upptäcker att partnern inte riktigt var den de trodde :crazy: ...
 
Sv: Tråkig händelse..

Tokmaja skrev:
en fråga bara, vill hon inte behålla barnet just för att hon vill ha barn då??
Låter som hon bara behåller det för andras skull, eller för att andra skulle börja fundera... :smirk:

Ja, jag tycker oxå det låter lite konstigt. Visst skulle jag bli besviken om pappan plötsligt drog sig ur, men i samma ögonblick jag bestämde mig för att ha barn tog jag på mig ett uppdrag som såväl jag som min man borde kunna fullfölja själva, om det skulle krävas. Någon av oss skulle ju kunna dö, eller balla ur psykiskt (som i det här fallet).
 
Sv: Tråkig händelse..

Vet inte om jag förstod vad du menade..

Hon ville ha barn med honom och hon vill behålla det. Inte för att man gör abort "bara" för att det händer något..

Jag försökte skriva som att det INTE skulle verka som om hon behåller barnet för andras skull (vem f*n skulle göra det..?!:smirk:), men hur jobbigt är det inte att se gravid ut och alla på jobbet plus kunder ser att hon inte längre är det.. man blir lätt dömd på förhand då.. Många vet ju hennes sits och därför är det svårt att hålla det för sig själv om hon nu skulle besluta det. Detta var mer min tanke än hennes, men jag tror att det är ungefär så för henne..

Hon vill behålla barnet, men omständigheterna kring det har ju ändrats drastiskt. Hon är inte ledsen att hon är gravid nu. Hon rättar sig efter sin situation. Det är ju så annorlunda dels ekonomiskt och dels med tanke på boende att bo själv som att bo två. Hon tjänar ju inte så mkt, men måste nu skaffa större boende. Fast hon har sagt att hon troligen klarar det ekonomiska.
 
Sv: Tråkig händelse..

ok. Jag menar bara att det just lät som att hon bara behållde barnet för att andra skulle titta konstigt på henne annars.
Var skönt att höra att hon faktiskt vill behålla det för sin egen skull också.
Sen kan man ju inte alltid veta i vilken situation man hamnar i, kan drabba alla ju, och då får man ju försöka göra det bästa av det, vilket hon ju då verkar vilja göra!
 
Sv: Tråkig händelse..

Curly skrev:
Även om man kanske inte 'ska' skaffa barn efter för kort tid med en ny man så finns det alltid oplanerade graviditeter som ju funkar och denna var dessutom planerad!:eek:

Det man kan lära sig av detta är att man ska vara försiktig med människor som snabbt vill gifta sig, skaffa barn eller liknande stora steg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: Crossline
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 666
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: miumiu
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 904
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp