Sv: "Trampar igenom" kotan
Hästen galopperar på båda bilderna.

Men tack för svaret, då behöver jag inte fundera mer över detta. Hästen är 15 år gammal (gått 10 år på travet, resten som ridhäst) och har aldrig haft problem med kotor eller ledinflammationer i min ägo. Tre veterinärer har tvärtom berömt honom för att han är väldigt fräsch för att vara gammal travare. Jag har inte märkt några problem eller att han skulle vara oren på något sätt, det var mest en fundering som dök upp när jag tittade på korten. Inte så ofta jag har möjlighet att ha någon som fotograferar när jag rider.
Modett: Tråkigt med din häst... Min häst är 15, och som du säger så är det svårt att avgöra nåt bara från ett par bilder. Men fundera kan man alltid.
PelleP: Försöker rida så varierat som möjlig. Här finns både mjuka skogsstigar, lite hårdare stigar, grusvägar och asfalt. Och så ridbanan ibland.
kryddan och Lindsen: lindor har han nästintill aldrig. Kan prova nästa gång jag har fotografen med mig, och se om det blir någon skillnad.
Ellaan: Hästen rids 6-7 dagar i veckan, så det lär inte vara för att han har vilat. Men bra att du har kommit på vad som orsakar "problemen" för din häst.
Tack för svaren allihopa!