träna armmusklerna...

M

MissNegativ

jag har lite problem med min ena arm, ja orkar inte ställa hästen i sidan, det går ungefär 1 dm. men sen är det som att jag inte orkar ställa hästen mer inåt, hur tränar jag upp "ställmuskeln" bäst? det är jätte jobbigt då tränaren gnäller å gnäller att man ska ställa mer fastän man inte orkar...det kan inte ha nåt å göra att jag "knäcker" armbågen ofta? :confused:

Sv: träna armmusklerna...

Ställer du hästen genom att dra hårt i tygeln och sen med kraft hålla den kvar där, så rider du väldigt, väldigt fel.

Byt tränare i stället!

Sv: träna armmusklerna...

Det låter inte som att du har förstått hur man ska göra för att ställa. Får du ont i armen är det en signal på att du använder tygeln för mycket. Handen ska bara hålla i tygeln och ha en lätt kontakt med hästens mun. Tygeln ska inte användas för att tvinga ner huvudet på hästen. När du ställer ska du bara behöva krama lite med fingrarna i innertygeln. Byt tränare!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 564
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 943
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka