träning för ridhästar på Täby?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare evelinaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 163
E

evelinaz

hörde för inte så länge sen av en kompis att man kunde ta med sej ridhäst/ponny till täby för att träna bara för skojs skull... är det nån som vet ngt om det? skulle vilja ta med min c-ponny och kolla om ponnygalopp vore ngt för henne. :)
Tacksam för alla svar! //Evelina

Sv: träning för ridhästar på Täby?

Hej!
Just nu under värsta vinter tiden har de så kallade ”ridhästträningarna” uppehåll. Annars så går det mycket riktigt att på måndag kvällar ta med sin häst/ponny och mot en avgift rida på den ”stora sandbanan” . På Täby Galopps hemsida kan du läsa mer om ridhästträningen. Vad det gäller Malmös och Göteborgs banor vet jag inte, men ni kan alltid ta dig en titt på deras hemsidor(länkar i Täby galopps länksamling) om det är i någon av dessa städer någon avser att rida.
www.tabygalopp.se
Kanske vi ses i vår!
/Ninni Westerlund

Det saknas nog information på hemsidan just nu men du kan också prova att ringa Täbys sekretariat. Sten Bugge har varit ansvarig för ridhästträningen under 2005, han finns där under kontorstid. Jag skulle tro att träningarna är igång april-oktober.

Jag ska också till Täby med min ridhäst. Banan är öppen för allmänheten på måndag kvällar (från April). Det kostar 50 kr. :)

Elisha skrev:
Jag ska också till Täby med min ridhäst. Banan är öppen för allmänheten på måndag kvällar (från April). Det kostar 50 kr. :)

Men den är stängd nu....

Vet någon ifall Göteborg Galopp och/eller Övrevoll också har öppet för ridhästar nångång?

Gbg´s bana har träning för ridhästar ett par em i veckan

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 808
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 978
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 426
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka