Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
kanske lite konstig fråga.. men vart ska man få träningsvärk om man har ridit en häst som pullar mkt? jag brukar få i skuldorna mest, och lite på baksidan av överarmarna typ. har jag ridit rätt då?
I början när jag red galoppisar fick jag träningsvärk precis som du/ni. Men i takt med att läderna kortades upp och tekniken förbättrades (hoppas jag) ändrades detta. Fick lära mig att man ska få träningsvärk (om man nu "ska" få det ) i baksidan av låren, rumpan och magmusklerna eftersom man inte ska hålla i munnen /handen med armstyrka utan sätta "kroppen bakom". Alltså bara hålla emot med handen och hålla "pullandet i schack"med kroppen. Men om jag rider med längre läder är det inte så enkelt som med kortare och det krävs träning för att "våga" lita på sin balans och styrka... När man väl lärt sig blir det mkt lättare att reglera farten/pullandet samt att man inte behöver "styra" utan använder sig av kroppen..
Håller man dem med armarna/skuldrorna kommer man bli helt förstörd efter några år speciellt när man rider många turer per dag. Våra klena människoarmar har inte en chans att hålla dem utan hjälp från resten av kroppen.... Är det någon som förstår????
Dock kan jag känna lite i armarna om hästen har pullat mycket eftersom man trots allt spänner dem för att hålla emot, men regelrätt träningsvärk kan jag inte kalla det, snarare matthet..