Träns i cob-storlek? ( liite dum fråga?)

AnnaJL

Trådstartare
Hur är cob-träns i storleken? Tränset jag har till mitt sto är bra i pannbandet och sidostyckena men nosgrimman när för lång, tränset är alltså i strl Full. Skulle ett träns i Cob strl passa??

Sv: Träns i cob-storlek? ( liite dum fråga?)

I cobstorleken blir pannbandet typ 3-4 centimeter kortare (det brukar vara 38-39 i cob och 41-42 i full). Nosgrimman blir också kortare. Sidostyckena vet jag faktiskt inte hur mycket som skiljer...

Jag brukar få ha cobträns till min häst.
På ett fullträns blir sidostyckena för långa, även nosgrimman kan bli lite för lång.

På ett cobträns blir nosgrimman bra, sidostyckena blir ju oxå bra eftersom dom går att ändra. Pannbandet blir för kort.

Ang. sidostyckena.
På ett fullträns brukar jag för göra extra hål, men på ett cobträns så räcker hålen till.

Jag har träns i full och nosgrimma och pannband har jag i cob( min d-ponny är en blandning mellan arab och halvblod):banana:

kl

Jag tycker att pannbanden brukar vara lite för korta i cob-träns. Men det går ju lätt att köpa ett nytt pannband.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
395
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 202
Senast: Sasse
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 022
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp med diarré?
  • Dalmatiner