Träns och sadel :P

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ponny500
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 803
P

ponny500

Jag undrar vad det är för skillnad på pullback grimma och vanlig??
Och så undrar jag om ngn har ngt tips på hur man stoppar en sadel från att glida fram på bogen.. (obs funkar ej med svanskappa då bockar hon som värsta rodeohästen. ):smirk:

Sv: Träns och sadel :P

Om sadeln glider fram, är den inte för smal då eller i bakåtlut?

Byt sadel. Sadeln är förmodligen för smal och/eller för böjd i bommen. En svanskappa kommer bara se till att hästen får mer ont.

sadeln verkar inte passa, men annars kan du testa sadelunderlägg typ (slippad) svart. fyrkantig med hål i ,.ganska så tung, lite gummaaktig som man lägger under sadeln närmst hästen, skit bra, haft sådan på flea av ponnyerna, när sadeln glidit lite eller rörts sig när man bla, hoppar m.m lätt att tvätta m.m kosstar runt 500 kr! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 001
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 847
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V