Träns på utställning!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Provincia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 438
P

Provincia

Hej!
Jag ska iväg på utställning och har funderat lite över en sak.:confused: Om man ska ha träns som jag ska ha; måste pannbandet vara helt i svart/läder eller får man ha en diskret "smycke kedja"som pannband ist? Hoppas ni förstår min fråga! =) Hittade ingen tråd som gav mig svar om det här men har ni en kan ni ju länka den ;) Eller ni kanske har en bra hemsida som ger en bra tips osv?

Tacksam för svar!

Sv: Träns på utställning!

Vilken ras pratar vi om?

Jag har ingen aning om ifall det är olika regler för olika raser, men är det en shetlandsponny (den ras JAg kan) så är jag ganska säker på att det är okej...

Hej!
Tack för svaren! Det är fjordhäst vi pratar om. =) Någon som vet hur det är där?

Tror att jag har sett det på halvblod på premiering men är inte hundra. Själv visar jag i repgrimma (vit bomull ej att förväxla med nylon NH varianten;) ) fast min ras är welshcob:love:

Tack för svaren!Verkar som det är okej att ha så som jag ville ha. =) Hoppas ingen okmmer nu och säger att det inte är okej. :angel:

Vet att hingstar på Connemarautställning måste ha träns :)
O jag har ett "utställningsträns" till min hingst med ett speciellt stångbett utan vanliga ringar är speciella ringar :)

Nupilot skrev:
Vet att hingstar på Connemarautställning måste ha träns :)
O jag har ett "utställningsträns" till min hingst med ett speciellt stångbett utan vanliga ringar är speciella ringar :)
ALLA hingstar över ett år skall ha träns på sig på utställning och måste visas av person över 16 år.

Jadå, du får visa din fjording med det fina pannbandet! Visar själv mina fjordingar i träns med smala remmar eftersom jag tycker att det är hästen som skall synas inget annat. Har din fjordhäst ett lite längre huvud kan du "korta" av det genom att visa med träns som har nosgrimma.
Jag visar mina hästar i kedjegrimskaft eftersom de är vana vid det och jag själv föredrar det, men tyglar är precis lika rätt!!
Vart skall du på utställning? Den enda jag vet som är pg, är i Länghem den 17/6, är det dit du skall så syns vi!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 940
Senast: ildiko
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka