pulkaskurk

Trådstartare
Jahapp då var det dags för ett nytt träns..

Jag har ingen koll alls på vad som finns på marknaden idag men jag är ute efter ett sånt här träns:

Storlek Cob
Enkelt och stilrent träns ABSOLUT INGET bling bling
Relativt smala remmar, absolut inte breda!
Gärna inåtvända spännen
Remontnosgrimma
Brunt, helst fodrad nosgrimma och allra helst ska den ha typ londonfärgat foder.
Pris billigt till ca 1500kr

Skicka gärna länk till ÅF, helst med internet butik men även vanlig butik är intressant :)

Gärna bilder om ni har med :)

Senast ändrad:
Sv: Träns..

Jag bjuder på de här mycket osnygga bilderna på mig :angel: så att du ska få se tränset! ;):D
Det är ifrån Dyon, Dyon Collection och jag har underbara kantflätade tyglar till, naturligtvis från samma serie! :love:
Finns i brunt & svart, mässingsfärgade spännen!
(Annars har Hööks ett i stort sett identiskt nu!)

71911_450681943179_569283179_5291424_4752814_n.jpg

68462_450682988179_569283179_5291452_1020060_n.jpg

Hubertus Classic har ett träns med remontnosgrimma. Nu är ju nyanserna i brunt och dess namn väldigt varierande beroende på vilket märke som säljer det, men det här kallas brunt och går mer åt det ljusare rödbruna.
Det har iaf fodrad nosgrimma, dock inga inåtvända spännen.
Bör finnas bild hos Three Horses (Numera Scan horse?) och kostar runt 1000-lappen.

Stübbens islandsträns är ju otroligt snyggt och stilrent imo (jag har fått för mig att du ör islandsryttare dessutom, men kan ha fel :p) och det borde ju passa cob. Vet inte om Hööks har det i onlinesortimentet men annars brukar ju de kunna ta in Stübbens produkter.

Hade nog lätt köpt Hööks om det inte vore för sömdetaljerna på nos&pannremmen. Ser för j*vligt ut.. :crazy:

Jo jag har bl a en islandshäst :)

Har funderat på Stübben islandstränset för det är väldigt fint men har jag tänkt att köpa när det är dags att beställa en ny islandssadel från Stübben i samma färg...

Helst så skulle jag ju vilja ha den där kontrasten på fodringen i nosgrimman, mörkare brunt träns med gärna ljust foder innanför..
För det skulle vara så fint till hoppsadeln och även hästen såklart :love::p

Ingen som vet om det finns något sånt träns?

Globus har ett träns med ljusare foder, ser ut såhär och finns även med remontnosgrimma.. Vet inteom det är rätt färger eller var man kan köpa det, förutom på en ridsportbutik i Borlänge. :)

globus_446000_34786360.jpg

Åhh så det finns på Aubi*se? Eller den där andra på industriområdet eller vad det nu är?

Ska nog åka förbi och titta där då :)

Så här ser remontvarianten ut:

18403038.jpg

Har själv ett sådant och är nöjd med det förutom det urfula ljusa pannbandet. Men det har jag bytt ut till ett annat.

Annars så har jag nyligen köpt en Stübben remontnosgrimma i honung som passar utmärkt till mina honungsfärgade Stübbenträns......

Man kan hitta massor med "roliga" fynd på Ebay.......

Liknande trådar

Utrustning När t.om. tränsomanen blir så trött att hon kroknar, vet man att det är illa... :meh: Inte mindre än 3 st träns har gått sönder på... 2
Svar
38
· Visningar
3 403
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
828
Utrustning Hej! Har länge tänkt köpa ett nytt träns till min häst då det är så kul med träns :D Eftersom jag är dressyrryttare letar jag nu såklart...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Pussmule
·
Dressyr Haha ja som rubriken lyder så har jag väldig pannbandsångest just nu! :arghh: har ett brunt dressyrträns (aurora) som har bred...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka