Ahi

Trådstartare
Tänkte höra om det är någon som vet hur läderkvalitén är på Globus träns? Jag funderar på att köpa ett nämligen.

Sv: Träns

Rätt okej skulle jag vilja säga.

Ingen superkvalitet, ligger i stil med Jacson. Däremot, Globus träns är JÄTTESTORA (iaf det jag har) i storlekarna.

Min häst, som är regelrätt full i det mesta, är på tok för liten till mitt Globusträns i samma size. Provade det även på en häst som brukar dra X-full, och även på honom var det aningens stort (han fick ha på innersta hålet överallt).

Proportionerna verkar dock vara helt okej.

ok jag har en häst som inte har så jättestort huvud, så då kanske det räcker med cob då?

Senast ändrad:

Jag har en D-ponny och det räcker med cob men jag skulle vilja ha ett större pannband.

Lädret är helt ok, om man sköter det blir det mjukt.

Jag tycker de är små i storleken :crazy: :p Snygga är dom också, och prisvärda

Små? :eek:

Mitt är då STORT! Skulle lätt få plats ett smärre elefanthuvud, det är säkert...

Men vilken modell har du?

Kvaliten är helt okej!
Jag köpt ett pullar, på mässan nu för 200 kr :D

Ynthe skrev:
Små? :eek:

Mitt är då STORT! Skulle lätt få plats ett smärre elefanthuvud, det är säkert...

Men vilken modell har du?
Vilken modell har du? kan vara bra att veta

Om man tittar på Globus hemsida, så är det det första tränset på sidan, det som kallas "Globus".
Det är det tränset jag har.

WOW då kanske jag hittar ett snyggt träns till hästen som har ett väldigt stort huvud. Men är kvaliteten verkligen inte bättre än Jacsons träns? För den är inget vidare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
929
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Aleel
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka