Tränsbett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bazzochic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 366
Sv: Tränsbett?

Som sagt... Testa lite NH-övningar med hästen.. Jag lovar att du får ut mkt av det.. Visst, det är inte ALLS kul att rida och inte få stopp på hästen. Men han måste ju bli mer lyhörd så att ni inte behöver kampas om bettet..

Alltså, frågan är infekterad därför att merparten av de som använder det bettet är otroligt okunniga om hur bett fungerar (och därför använder de det)
Behöver du en nödbroms, köp ett stångbett, behöver du ett skarpare bett för att hästen inte lyssnar på dig, ja, då är det egentligen bara markarbete och kanske ledarskapsövningar som gäller. Inte ett pessoa bett som verkar helt fel! Det kan även vara så att hästen har ont, eller haft ont och därför reagerar med att stänga av.
/j*

Håller med.. Det är ingen lösning då det inte går att få ut något av det i slutändan. Förutom kanske att hästen blir ännu stummare i munnen.. :cool:

hej red dressyr på honom idag...visserligen bara i skritt men han gick underbart....han börjar lysna på mjukare hjälper nu...men jag sak nog ha pelham imorrn då jag och en annan ska rida till skogen och skutta runder lite...hmm får se vilket jag tar...står i valet o kvalet.... :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Sesca
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka