Tränshjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 779
M

Matilda_o_Bonita

Hade tänkt köpa ett nytt engelskt träns till ponnyn när det är dags för falsterbo men jag vet inte riktigt vad det är för typ av träns jag ska leta efter riktigt.

Krav:
svart
silverspännen
aachen/engelsk nosgrimma

Såhär ser han ut:
c78d38c0.jpg

Han har ganska ädelt huvud men är grov för övrigt. Fram med era tips nu! Vad tycker ni skulle bli snyggt på honom?

Sv: Tränshjälp

Folk brukar annars få så bra svar på sina liknande trådar, är det bara för att det är jag eller?

Jag tycker annars att han va väldigt fin i den ljusa bruna färgen som du har på det tränset ;) Så hade jag fått välja hade det blivit ett i liknande färg :angel:

Annars tror jag jag skulle satsat på ett med inte altför klumpig o bred nosgrimma utan ett lite nättare! Ganska smala remmar, gärna med tygelhakar nere vid bettet o sen en nosgrimma som e normalsmal o med fodring. Kan va snyggt utan fodring med men då gäller det att dom andra remmarna på tränset verkligen är smala.......

Vet att chetak har ett smalt utan fodring som e supersnyggt! :love:

Äntligen:bow:

Jo, smala remmar det det. Anledningen till att det ska vara svart är att sadeln är svart. Fult med brunt träns och svart sadel.

Jag tyckte han var jättefin i den färgen. Himla söt häst du har!

Jag skulle nog letat efter något med normalbreda remmar, och nosgrimma som är lite droppformad, eller diamantformad, liksom. En som är tjockast på mitten av nosryggen och som blir smalare mot sidostyckena. Bara en sån bild jag fick i huvudet. Kanske är svårt att få tag på i och för sig.

Huir ser han ut i kroppen annars? Tycker det kan se konstigt ut med smala remmar på en grov häst.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 670
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025