Sv: Transport med step in..
Jag har en Fautras Provan...
Bästa släpet jag någonsin kört, kommer ALDRIG köra mina hästar i nåt släp av annat igen.
Jag vill ha en transport som är stadig, byggd för hästar och därmed deras vikt, hyss och påhitt, den ska vara väl ventilerad, smidigt att hantera OCH ha bra väghållning.
Samtliga hästar som åkt i min vagn har knatat rakt in och stått som ljus, trots att flera av dom har haft tidigare diverse hyss för sig.. Jag har varit med om ett par hästar som levt ett jävla liv i släpet, stutsat, bockat och hittat på hyss = inte ett märke i släpet!!
Det går utan problem att köra i 120km/h med släpet utan att det kränger, något som är guld värt när man har en dödssjuk fölunge i släpet..
Jag som har ont i nacken och axlarna så det är ett måste att ha ett släp som är lätthanterligt för annars kan jag inte lasta och köra själv.
Ang ventilationen så är den alldeles kanon, ställbara fönster, luckor och rejäla dörrar, har kört hästar i 35 gradig värme och minusgrader, inga problem.
Jag har verkligen försökt hitta nåt negativt med släpet men jag hittar inget.. Det finns inga fel/problem med släpet..
ÅF är dessutom kanon!!!!