Transport med step in..

Sv: Transport med step in..

Ifor, Boj, Cheval, Fautras är ett par märken jag kan komma på direkt.

Vi har Boj Classic med kombiramp, fungerar ypperligt

... men dom säljer väl Ifor, och det märket söker väl ny ÅF för Sverige nu?!

Fautras har vi!! kostar lite men de är det värt!! Har nog aldrig kört någon så stabil transport som dessa vagnar och hästarna blir faktiskt lugnare när de åker i den än i andra!!:confused::idea:!

Hade en stor boj innan, den hade självklart sina fördelar men stadigast på vägen är lätt fautras!

Jag skulle vilja "bygga" en egen transport som då skulle vara en blandning av Fautras och Boj!!

:love:

Henra har step up på sin Cayenne vagn som standard. Går att få som tillval på övriga vagnar, tror jag.

Helt suveränt är det. När hästen tar ett kliv upp så - vips är halva hästen inne i släpet, till skillnad mot när hästen tar ett kliv på rampen - då har den fortfarande ca 1 m kvar fram till släpet. Har en häst som inte gillar ramp. Med step up'en så kliver hon direkt in.

Jag har en Fautras Provan...

Bästa släpet jag någonsin kört, kommer ALDRIG köra mina hästar i nåt släp av annat igen. :love:

Jag vill ha en transport som är stadig, byggd för hästar och därmed deras vikt, hyss och påhitt, den ska vara väl ventilerad, smidigt att hantera OCH ha bra väghållning.

Samtliga hästar som åkt i min vagn har knatat rakt in och stått som ljus, trots att flera av dom har haft tidigare diverse hyss för sig.. Jag har varit med om ett par hästar som levt ett jävla liv i släpet, stutsat, bockat och hittat på hyss = inte ett märke i släpet!!

Det går utan problem att köra i 120km/h med släpet utan att det kränger, något som är guld värt när man har en dödssjuk fölunge i släpet..

Jag som har ont i nacken och axlarna så det är ett måste att ha ett släp som är lätthanterligt för annars kan jag inte lasta och köra själv.

Ang ventilationen så är den alldeles kanon, ställbara fönster, luckor och rejäla dörrar, har kört hästar i 35 gradig värme och minusgrader, inga problem.

Jag har verkligen försökt hitta nåt negativt med släpet men jag hittar inget.. Det finns inga fel/problem med släpet..

ÅF är dessutom kanon!!!! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
352
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 091
Senast: Görel
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka