Transportering av häst!

Qodrofenia

Trådstartare
Hur många här inne har koll på de lagar och bestämmelser som finns angående detta ämne?

Som t.e.x att det ska finnas strö i transporten om resan är längre än 30 min.Och det är inklusive i och urlastning..

Och om hästen transporteras eller befinner sig i transporten i mer än åtta timmar i sträck så ska den kunna lägga sig ner...
 
det med att den ska kunna lägga sej ner visste ja inte....

vi har allltid strö i transporten.. alltialltialltiallti..
 
Apetekets hälsoråd för häst. Där står detta men alla bestämmelser står ju självklart inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 799
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 922
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp