Transportgolv, 21 el 24 mm?

athena

Trådstartare
Ska byta golv på min gamla Kylinge nu i vår. Standard är väl 21 mm plyfa vilket jag antar ligger i (har inte mätt). Jag undrar om man ska ta och dra i med 24 mm, eller är det bara ”onödigt”? Nån som vet viktskillnad, kan det ha betydelse för lastvikten el rör det sig bara om enstaka kilon?

Sv: Transportgolv, 21 el 24 mm?

Plyfagolvet jag ska lägga in till våren (står i garaget nu.. :p ) är 22 mm. Fast det är ju ingen standardplyfa utan jag har fått den från pappas jobb (behandlad för att tåla väder och vind, tillverkad för byggställningar och att hålla tunga vikter).

Hur stor är viktskillnaden? Kan tipsa om att plastbehandlad yta är super, viss motståndskraft mot kiss och fukt...

Det ska tydligen inte vara vanlig byggplyfa utan marinplyfa/karosseriplyfa (enligt tidigare trådar härinne).

Jag är osedvanligt försiktig med just golv efter kompisar som råkat ut för att hästen gått igenom golv, hade ju valt den tjockare. Men se upp så inte tjänstevikten blir helt åt tusan (om du ligger på gränsen vad gäller lastvikt)

Har du kollat vad det kostar att lägga in aluminiumgolv i stället och vulka på gummimassa?
Det är kanon och ingen risk att det ruttnar så hästen trampar igenom. :)

Jo, det är ju det här med vikten... Ska ta och ringa Kylinge och kolla, jag har ju 770 kg lastvikt nu och den vill jag gärna behålla!

Pooh; Gubben har hjälpt byggvaruhuset med datorn så vi ska byta mot en skiva :D därför ingen aluminium...

Jag skall byta golvet på min värmlandsvagn nu innan jag säljer den och då rekommenderade mig tillverkaren att jag skulle ta 21 mm även om det nu ligger 24 mm i. De sa att det var mer än nog ändå. Tja, med mina problem att få tag på skiva så är jag glad om jag får tag på vilken som.

Jag la i 30 mm specialplyyfa i mitt släp när jag bytte. Ursprungligen designat för lastbilsgolv.

Det man får tänka på är vikten, men jag förlorade typ 15 - 20 kg i lastvikt och hade lååångt över vad jag behövde så sak samma liksom. Hellre det och att ha ett golv jag VISSTE att det skulle hålla för en elefant, och att det skulle hålla MYCKET längre än vanligt golv (iom att det här är syrabeständigt etc etc etc och tål typ atomkrig)

Jag tror faktiskt att jag har det i min transport också. Har försökt uppskatta, vilket dock inte är så noggrant, men ändå. Om jag någongång behöver byta så vill jag definitivt inte ha tunnare!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 093
Senast: Cocos
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 616
Senast: Angel
·
Katthälsa Veterinären ska kontaktas i morgon (min vet har lördagsöppet :). Tänkte mest få råd i kväll....eller tankar. Min vildkatthona jag...
Svar
9
· Visningar
2 313
Senast: Mynta2
·
C
Övr. Katt Vilka problem jag har med mina lilla tiger kille, verkar aldrig få vara bra! I mitten på januari flyttade jag & min sambo till en...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka