transportskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miiraa_91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 4 012
Sv: transportskydd

Jag har ingen erfarenhet av sjöhagen, men mina förra transportskydd var ett par amigo... De gick sönder första gången jag använde dem.. Min häst började "gräva" med frambenet, och då brast "kardborrefästet" eller vad man ska kalla det.. Men de är säkert bra om man vet att ens häst står stilla..

Okej, vad synd!
Min kompis har ett par amigo och de verkar hålla ganska bra, men hennes häst är väldigt lugn i transporten.

Jag hade satsat på ett par med en hårdare kant nedtill, annars blir de ju söndertrampade på en gång. (om man inte har en häst som står stilla). Så tex Mark Todd eller Pessoa röstar jag på!

Kostar inte de mer? Har inte råd att köpa några jättedyra nämligen.
Min häst står väldigt still i transporten också så då kanske det "duger" med några av dessa som inte är så hårda nertill?

Jag har ett par Mark Todd med förstärkt kant nu. De är super!! Och jätte snygga!:p De gick på ca 900 kr, men det var de verkligen värda!!

jag har ett par rosa amigo som jag är helnöjd med:banana: vet inget om sjöhagen men amigoskydden sitter jättebra och skyddar där de ska:)

Okej, det låter bra :)
Hehe rosa tänkte jag också köpa isåfall, har du nån bild på dem?

Lägger in min fråga ang transportskydd här:cool:

Va tycker ni om dessa från bucas?
max_boots_front_rear_black.jpg

Amigo har ju fina färger som sagt:p...
Amigo_Travelboots_59.jpg

*kl*

Jag har Amigoskydd, och är jättenöjd med dem :)
Väldigt "rejäla", lätta att ta på/av, bra kardborre...
Och mina har inte ens visat tendenser till att gå sönder. Men så har jag en häst som står still i släpet :p

Jag tycker det ser ut som att Bucas skydden skulle kunna börja "kana" ner

Jag har bucas dock inte den modellen. Hemskt trevliga skydd kanske lite stora i storleken var köpta till min lilla häst men passade den större bättre :D

Har ingen erfarenhet av sjöhagen, men amigo-skydden är de bästa jag har haft! Nu har jag visserligen (normalt sett!) snälla hästar, dock klättrade en över bommen en gång med amigoskydden och dom höll bra. Dom har klart bästa passformen av de skydd jag haft, dom enda som är långa nog på bakbenen. Tycker annars att många får själva "hasen" nedanför hästens verkliga has. De nya bucas-skydden gillar jag inte, hasar ner, klumpiga, sitter dåligt.

Jag har varken Amigo eller Sjöhagen, men tycker att mina svarta Equigard transportskydd är bra de också.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 446
Senast: Emuliiaa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka