Transportskydd

Liten

Trådstartare
har införskaffat transportskydd (H*rze) till pållan. Höga/långa. Men vilket är fram och vilket är bak?
Det ena är lite kortare, och helt rakt.
Det andra är lite längre, ser nästan ut att vara lite böjt också. Vid kotan/karleden ungefär går materialet in så att det formar sig efter hov & ben ser det ut som.
Vilket är vilket?? Har provat båda på båda benen och känner mig ändå :confused: ..
..och nej jag har aldrig köpt sånt här förut, har bara använt ett par gånger i livet (:angel:) och då var de helt raka..

(menar förstås att det är två av varej "sort" :p)

http://horze.se/product_info.php?cPath=41_16&products_id=19510

Sv: Transportskydd

Nu vart jag osäker...:confused:

Själv har jag bara använt de billiga från börjes (som är helt oslagbara:love:)

Men tycker att dom höga borde vara fram eftersom dom är heltäckande bak på benet i såfall. Med andra ord,ifall hästen trampar sig så är baksidan (där dom antagligen skulle trampa sig) täckt.

För hästen kan ju inte trampa sig själv bak på bakbenen..

Men oftast så brukar ju de högre skydden sitta bak..

Ja,jag vet inte,har lika dålig erfarenhet av höga transportskydd som dig.. :o

ska prova dem nästa gång då ;) men jag fick dessa på rea för inte ens två hundra.. :p :angel:

skydd är avancerade grejjor! :o :rofl:

Ja, säger som sweep :)
om du tittar så ser du att bakskydden är formade efter bakbenen upptill i skärningen :)
Har själv ett par av samma modell (dock annat märke).
Gillar inte glipan som bildas av bakskydden på "framsidan" av bakbenet nertill så brukar åka med boots+transportskydd bak...
Ett tips bara :P

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 941
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 765
Senast: Viveka
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 671
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag... 2
Svar
22
· Visningar
6 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka