Bukefalos 28 år!

Transportväska att bära på ryggen?

Skogstrollet

Trådstartare
Har en tuuuung katt som jag vill kunna ta med mig på tåget ibland när jag åker och hälsar på föräldrarna. Hittills har det inte gått eftersom jag omöjligt kan bära honom i en sån där hård, fyrkantig atlastransportbur som måste hållas ut 30cm från benen när man går så den inte slår i benen och katten blir sjösjuk och benen blågula... :smirk:
Har sett att det börjat komma lite roliga, smidiga, MJUKA varianter med bärremmar. Har ni sett någon ryggsäcksmodell någonstans...?? Den andra kissen är så lätt och liten så honom tar jag i princip och pular ner i innerfickan, men fetknoppen måste jag få upp på ryggen om det ska funka. Eller en smidig väska med bekväm axelrem kanske går.

Tacksam för tips!
 
Sv: Transportväska att bära på ryggen?

Vet inget om mjuka väskor... men såhär gör jag med två stora Atlas30-burar med tillhörande pojkar.. Har en såndär liten väskvagn å spänner fast burarna på å så rullar vi iväg! Funkar jättebra:)
 
Sv: Transportväska att bära på ryggen?

Har också funderat på det! Men blir det inte lite krånglig när man ska på pendeln, av pendeln, hitta alla hissar på centralen (??), på tåget, av tåget, in i bilen osv? Hur lyfter du hela konkarongen...?
 
Sv: Transportväska att bära på ryggen?

Vissa burar kan man sätta hjul på, jag har det på min och det är jättesmidigt när båda två ligger i buren.

Annars finns det ryggsäckar, Trixie har en modell.
2882_g.jpg
 
Sv: Transportväska att bära på ryggen?

Bara lyfter... man får se till att burarna är ordentligt fastspända! när dom ska in i bilen tar jag isär ekipaget å fäller ihop "vagnen":)
 
Sv: Transportväska att bära på ryggen?

Ja det är klart. Får man in båda i samma väska med hjul så måste ju det vara smidigare. Tänkte inte ens på att de skulle kunna dela utrymme... :) Då vet jag vad jag ska leta efter. Tack för tipsen!
 

Liknande trådar

Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 539
Övr. Katt Transportväska (och sele) Till hösten kommer jag behöva transportera min stackars katt en hel del, både på cykel, på buss och i bil...
Svar
5
· Visningar
1 821
K
Övr. Hund Jag letar efter en bra ryggsäck för att bära hund i, en italiensk vinthund på ca 3 kg. Jag letar absolut inte efter någon accessoar utan...
Svar
12
· Visningar
8 963
Senast: Kaaarin
·
T
Ridning Har ett nioårigt vbl sto aldrig tidigare riden eller körd. Helt orörd tills hon kom hit. Är riden sedan i januari i år. Väldigt känslig...
Svar
6
· Visningar
1 575
Senast: tirnanog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp