transpotera utan transportskydd?

Presto

Trådstartare
Skulle ni göra det? Min ponny är helskodd. Innan har jag använt transportskydd men då dom var alldeles förstora för henne och min kompis behövde ett par valde jag att sälja mina till henne. Ponnyn står ganska still i transporten, men man vet ju aldrig vad som kan hända. Men räcker det att man har senskydd och boots på frambenen? Vad bör man ha på bakbenen? Inget alls? Hon sparkar inte, jag är mest orolig om hon ska trampa utanför rampen vid på/av lastning. Till träningen (inte så ofta) tar det max 20 min enkel väg.

Detta är tills jag har köpt nya som passar ponnyn bättre.

Hur skulle ni göra?

Sv: transpotera utan transportskydd?

Linda benen + boots på. Tycker jag funkar bra...
Vid längre sträckor hade jag hellre haft transportskydd, men ska man bara en kort sträcka med en lugn häst så...

nej aldrig!
har du inga skydd som passare så använd tjocka paddar och linda istället.

okej, tack för alla svar, ska köpa nya skydd så fort jag hittar några bra :)

Det brukar räcka med vanliga strykkappor/senskydd och boots om det inte handlar om en längre resa. Iof körde vi en häst i 9 timmar med det förstnämnda och boots, det gick bra.

Du kan låna lindor av mig om du inte har några. Jag kan hjälpa dig när vi åker på nästa körträning.

Jag har transporterat mitt sto utan lindor eller skydd, senast var hon dock så sparkig i transporten så nu har jag trots allt köpt skydd (lite billigare saker från H*rz*). när jag hämtade henne i Vetlanda (bor i Stockholm) hade jag hennes ben lindade.

Liknande trådar

Hästhantering Har en nybliven 6-åring som fram tills 4 års ålder var både lätt att lasta och köra. Som 3-åring fick hon en större sårskada och fick... 2
Svar
27
· Visningar
4 382
Senast: Rugge
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja... 2 3
Svar
47
· Visningar
16 012
Senast: BobberiBoo
·
Hästvård Hejsan, Jag söker desperat hjälp för att fastställa vad en av mina hästar kan ha för problem. Han är 5-årig vallack som hoppar som en... 2
Svar
21
· Visningar
5 022
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 410
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka