Tränsputsning

Kirre

Trådstartare
Köpte mig på mässan ett nytt träns, brunt med vita sömmar, även mönster i vita sömmar. Frågan är hur jag bäst putsar och fettar in detta utan att sömmarna ska bli tråkiga och "skitna".

Någon som är expert på området? :D

Sv: Tränsputsning

Om tråden är ordentligt vaxad så är det inga problem att smörja. Men om tråden är dåligt vaxad eller inte vaxad alls så kommer den bli färgad av smuts och fett.

Kvalité is the shit :D

jag har ett träns med vit mönstersöm som jag köpte på hööks för en massa år sedan, och trots att jag putsat som vanligt (kanske inte haft jättemkt fett på sömmarna då) så är sömmarna fortfarande vita och fina :)

Ja, det är ju lite svårt att veta hur välvaxad den är. Men något 2000kr-träns var det inte men inte heller ett 100kr.

Ok, får väl ta och kika närmare på den. :) Går det att fixa till något själv om den nu inte skulle vara det?

Jag har ett Hööksträns med vita sömmar, har aldrig ens tänkt tanken att de skulle bli fula.. Jag putsar av tränset i stort sett varje gång det använts. Sömmarna är då vita fortfarande. Det var inte deras dyraste träns men heller inte det billigaste.. Ett CH tror jag att det är.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att... 2
Svar
21
· Visningar
2 030
Senast: kurakosz
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 619
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka