Trasig hjälm eller inte?

flowertooth

Trådstartare
Detta kanske låter jättekonstigt, men jag köpte en ny (Lamicell) ridhjälm nyligen efter att ha haft min gamla euro-lite väldigt, väldigt länge... Men skärmen gick av när jag lade ner den i väskan efter att ha ridit med den en gång; ska skärmen kunna gå att ta av eller är den trasig?

På min lamicell gick den att ta av och med många hjälmar är det tillochmed så att den ska trilla av vid tryck så att inte skärmen skjuter hjälmen ur position vid fall.
Men om du är osäker fråga butiken.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Nevermind
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Annique
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 228
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka