trasig sadel på anonns.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pyttan-p
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 166
P

pyttan-p

Hur skulle ni handlat i min situation??
Jag hittade en sadel på anonns, precis en sån jag sökt efter under en längre tid.
Den var dessutom väldigt billig.
När den kom såg vi att den var i rätt så bra skick så vi tyckte att det va lite konstigt att den var så billig.
Den låg perfekt på hästen och till ryttaren va den konon , frid och fröjd kan man tycka,men jag tog med den till en sadelutprovning, dels för att det skulle finnas ett visst urval där , samt få ett omdömme om sadeln .
Sadel utprovaren är skicklig en av de 10 bästa i landet......
hon gillade först vad hon såg sen sa hon-denne sadel kan du kasta i närmsta kontainer eller möjligen skänka till nåt dagis , sadel bommen är av.

Skit också , jag som va så nöjd.......
sadeln had jag ju på prov så det va ju inga problem att få skicka den tillbaka, menskulle ni sagt varför ni inte ville ha den?
livrädd att han ska anklaga mig för att haft sönder den!!

Får jag höra hur ni skulle ha sagt?

Sv: trasig sadel på anonns.....

Svårt!!!
Säger du inte som det är så kanske någon annan köper den och kommer att använda den.....

Förstår inte problemet faktiskt.
Du kan ju bara ringa upp den personen du köpt sadeln av och säga vad din sadelutprovare har sagt.
Varför skulle sadeln annars vara så billig? Tror nog att försäljaren är väl medveten om att det är fel på den.
JAG hade inte tvekat utan skickat tillbaka skiten igen.

Kan du inte skick tillbaks sadeln och bara säga att den inte passade.
När du fått dina pengar tillbaka så kan du ju säga vad det var så att han inte säljer den till någon annan.

Säg som det är! Avskyr när folk håller på och hymlar om varför dom vill lämna tillbaka grejer, bättre att säga som det är direkt. Dessutom, om säljaren inte vet att bommen är av, kan det vara bra för den att veta.

Lämna tillbaka sadeln och få pengarna tillbaka!
Tycker också att du ska berätta att bommen är av, och att du föreslår att h*n slänger sadeln eller ger den till tex en ridskola där man har en sån där häst av trä som kan ha den.
Tänk om nästa som köper sadeln inte är så mån om hästen som du, utan bara rider på med en bruten bom. Det är inte särskilt bra för den stackars hästen som får ha den sadeln på ryggen...

Liknande trådar

M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp... 2
Svar
20
· Visningar
2 185
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈