Trasiga stövlar, bytesrätt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 894
N

Notorius

Hämtade ut mina nya stövlar idag, provade dem, kändes ngt små.
När jag skulle dra upp dragkedjan så gick det en bit, sen blev det trögt, då drog jag lite hårdare, och då lossnar den dära grejen som man drar upp dragkedjan med :crazy:

Jag får väl ändå byta stövlarna? De ska väl ändå klara att man drar i dragkedjan.

Sv: Trasiga stövlar, bytesrätt?

Nya får jag inte, finns inga kvar, men pengarna tillbaka vill jag ju ha.
Så även fast de gick sönder när jag drog i dem så har jag ändå bytesrätt? Jag drog inte särskilt hårt.

Dragkedjan är väl där för att dra i eller ;)
Vet inte riktigt, om dom vill kan dom ha rätt att lämna in dom för att få dom fixade...

Klart du kan reklamera dom och då får du pengar tillbaka om reklamationen godkänns. Men det ska nog inte vara nåt problem!

Bara en liten fråga...

Det råkade inte vara ridstöveln "Perfect" från Börjes?
Jag köpte nämligen ett par som betedde sig likadant...

Jodå, det råkar det vara :p De var alldeles för små i vaderna trots att jag mätt enligt deras tabell.
Himla konstigt tkr jag, för jag provade kompisens i exakt samma storlek. De passade.

Haha, jo det har du rätt i. Visst vill de laga dem så får de väl det, men de passar ändå inte mig :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 023
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 418
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka