Trasigt hakband

Hur råkar man slita av hakbandet på en hjälm? Alltså, vad hände? Hjälmen borde har utsatts för så mycket våld om hakbandet har gått av att den nog bör kasseras helt. Jag tror inte att det går att byta ut, eller, jag hoppas inte det för klippa banden gör man för att förhindra att någon får tag i en kasserad hjälm och börjar använda den.
 
Det är inte av, men det är ett hack i det
Sjukt tråkigt för hjälmen är nästan ny och kostade många tusen :(
 
Är den relativt nyinköpt så kanske det finns någon slags garanti på den? Värt att kolla upp, är det så torde du kunna få bandet utbytt eller få hela hjälmen ersatt om det inte går att ersätta bara hakbandet.
 

Liknande trådar

Ridning Nån som haft trasiga fibrer på gaffelbandet? Hur har eran igångsättning sett ut ?
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Idaw83
·
Utrustning Finns det några ridstrumpor som håller? De jag brukar köpa går sönder efter ett halvår. Har köpt på GG och Hööks. Equipage tror jag det...
2
Svar
25
· Visningar
1 372
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, sitter här å smörjer läder och tänkte byta till mina nyköpta (beggade) sidostycken, som råka va ps of sweden (det säljarn hade...
Svar
8
· Visningar
468
Senast: Shixle
·
Fordon En länkarm har gått sönder på min bil. Den besiktigades för 3½ månad sedan och blev godkänd då. Borde inte detta ha synts på...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 124
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp