Trasigt täcke!

hanoirocks

Trådstartare
Hur lagar man ett utegångtäcke? Har ett helt nytt bucas som gått sönder lite där bak. Har hört att man förstör andasfunktionen om man börjar sy i det... Någon som vet?

Sv: Trasigt täcke!

Du ska aldrig endast sy ett utetäcke. När det regnar kommer vattnet ner i sömmarna, det resulterar en blöt häst! Skulle hellre tejpa det (eller limma fast en tygbit från ett annats utetäcke/likn.), ev om det är en stor reva sy o sen tejpa över sömmarna.
Du förstör endast andasfunktionen på det stället du tejpar på (har jag för mej).
Glöm inte att impregnera om du limmar fast en annan tygbit.

Liknande trådar

Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Anläggning Nån som vet om elaggregat kan gå sönder om det är felkopplat? Mitt förra gick sönder förra våren och jag köpte nytt som nu också gått...
Svar
16
· Visningar
831
Senast: warg
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka