• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 384
  • Visningar Visningar 30 457
Sv: Travavel

Tyckte Nuclear Kosmos var hur bildskön som helst:love: , men lämnade han så mkt? Opus Broline va? Har haft hästar e Rapido o Shibur o vilka floppar:rofl:

PÄMMI skrev:
Tyckte Nuclear Kosmos var hur bildskön som helst:love: , men lämnade han så mkt? Opus Broline va? Har haft hästar e Rapido o Shibur o vilka floppar:rofl:

ja shibur blev väl kasserad? lika bra det isf :rofl:

jo jag tror det! otroligt fin pålle! :love:

en bildskön häst som jag tyckte om var Giant Force :love:
men det gick ju inte så bra för honom på avelsidan..

copiad har väl inte lyckats komma tillbaka?
*läste igenom ngra gammla travronden igår*

Embassy Lobell? Har erf av en som lika gärna sprang rätt ut i skogen istället för att hålla sig på vägen:rofl: mkt spännande turer. La av för att spara mitt liv:p

PÄMMI skrev:
Embassy Lobell? Har erf av en som lika gärna sprang rätt ut i skogen istället för att hålla sig på vägen:rofl: mkt spännande turer. La av för att spara mitt liv:p

jasså? :eek: det lät som ett smart beslut :smirk:

PÄMMI skrev:
Han lämnade helsyskonen Opus Broline och Note Broline, som båda var kulltoppar.
De har samma mamma, Harmony Broline, som vårt ena fölsto, Smaragd Broline.

Vi köpte henne dräktig med Malabar Circle Ås. Det blev ett sto, som nu är ett år. Hon är riktigt fin, men liten.
Hon fick igår ett hingstföl efter In Love With You, som är rätt vek i sina leder, men verkar korrekt och vettig i övrigt.
I år var meningen att hon skulle till Kazire De Guez, men de har inte lyckats frysa någon sperma från honom, så nu står vi här och velar mellan olika hingstar, samt mellan att betäcka, och att hoppa över ett år. (Hon var lite svår att få dräktig i fjol, och har gått en månad över tiden, så det börjar ju bli lite väl sent.)

PÄMMI skrev:

Det var en jättefin hingst som la bra avkommor. Tyvärr fick han bara 164 svenskfödda föl, jag tror att han var nästan steril.

Framförallt Axis Di Jesolo och Abracadabrant. Skogans Orlov har också varit på tapeten.
Vi fick ju byta från Rite On Line till Pearsall hannover på den andra märren, när det inte fanns sperma så det räckte, så nu letar vi efter lite billigare alternativ till denna... Tyvärr tror vi att det kan vara svårt att få vettigt betalt för en fölunge efter Skogans Orlov.
Vi har väl också kommit framtill att om den andra märren inte är dräktig, så får båda två stå över i år.

Tips på snälla små hingstar,max 165cm,med löpskalle motages tacksammt!:bow:
Hel amerikanskt blod önskvärt,då märren är efter Larabello. Hon var något kort i framsteget,men har lämnat 2 riktiga sköntravare.
Både hon&jag är jäkligt fölsugna,så nu letar vi lämplig "pappa" inför betäckning nästa år! Kom med tips gott folk!!

(Nå´n som träffat/haft kontakt med Cromwell??? Het??? Söt liten rackare...:love: )

Jodå vi har okså valt Fill V till vårat sto....och många fler tydligen...dom har enligt uppgift fått över hundra bokningar...

*lånar knapp*
Vad tycker ni om Victory Abroad och Juliano Star? Vart förutom hingstkatalogen kan man hitta exteriörbedömingen? Kanske måste ta mitt sto ur träning då en gammal skada (fraktur) verkar spöka igen. Ska röntga nästa måndag, om det ser kört ut blir det något bråttom eftersom vi är så sent in i säsongen. Har inte haft några avelsfunderingar alls gällande denna tjej men har ikväll tittat runt lite på blodbanken. En Giddebebis har jag varit sugen på men än så länge verkar ju inte hans ungar ha uträttat så mycket och så är han för liten för mitt sto. Hur stor är Victory Abroad och vad lämnar han för storlek generellt? Psyket på dessa båda hingstars avkommor är jag också intresserad av. Juliano Star sa någon att lämnade stora och klumpiga avkommor. Mitt sto är 152 cm men ganska grov i typen, tyvärr lite lågställd men annars inga stora exteriöra avvikelser. Vill alltså ha en långbent, smäcker och ganska stor hingst. Hon är e: Turbo Thrust med Zoot Suit som morfar.
Tack på förhand!

*lånar...*

Min märr konstaterades dräktig i dag, med Kodac!

När man läser denna tråden så är det en sak som slår mig, alla verkar vara svinrika här! Pearsall Hanover, Rite on line, mm en annan får jobba rumpan av sig nu för att ha råd med min bebis!:crazy:

Nåja, lycka till alla och vi syns i årgångsloppen:angel:

Nu kan jag ju bara svara för oss. Hästverksamheten är ett företag för oss, något vi försöker försörja oss på (som tur är har vi ett företag till...). Det innbär att vi måste välja hingstar där man i alllafall har en teoretisk chans att få betalt för fölungen.
Om vi inte skulle kunna sälja någon fölunge, kommer vi kvickt att få sluta betäcka med hyfsade hingstar. Då skulle vi nog å andra sidan inte betäcka alls.
Nu har vi inte sysslat med travavel så länge precis, vår äldsta är två år i år, och henne står vi inte ens som uppfödare till.... Henne har vi å andra sidan sålt hälften i, för så pass bra betalt, att vi kan betala årets levandeföl avgifter.

Tillägg. Nästa år är det dock så att vi antagligen kommer att köra en bilighets variant på ett eller flera ston. Vi har köpt in en hingst, med tanke att få honom till start igen (Han är duktigt fördärvad av tidigare tränare). Han är dock så bra stammässigt, exteriört och mentalt, att vi nog kommer att använda honom på några ston. I såfall gör vi det ett år, för att sedan avvakta hur de ungarna verkar arta sig, innan vi försöker igen.
Anledningen till att vi provar, är att vi verkligen tror på individen, och det verkar ändå inte som att det går att sälja innan unghästarna har börjat visa vad de kan.
Hingsten:http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=bundle+of+muscle

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 678
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 291
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka