Travet måste tänka nytt!

(Travnet)
Anders Darenius tycker till om travets ledarskap och om förnyelseprocessen. När banveterinärer för ett tiotal år sedan började anmäla kuskars hantering av piskan i lopp ledde detta aldrig till åtal.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travet måste tänka nytt!

Visste faktiskt inte att travare utan slaggjord, checkrem och tungband var friskare och mer välhanterade.
Trodde det var säkerhetsutrustning i första hand.:confused:
 
Sv: Travet måste tänka nytt!

Visste faktiskt inte att travare utan slaggjord, checkrem och tungband var friskare och mer välhanterade.
Trodde det var säkerhetsutrustning i första hand.:confused:

Nej, det är märkligt o jag reagerade på samma sak!
Ska man behöva ta bort nödvändig säkerhets utrustning för häst/kusk för att få starta så tar säkert många bort den o testar utan, vilket skulle bli rent livsfarligt, är det vad AD vill ha?

Men efter denna debatten som varit borde kanske travet lägga ner pengar för en nogran och opartisk undersökning av skadeverkaran av utrustningen som kritiseras. Just för att kunna bevisa att den inte är skadlig för hästen, då kanske "folk" förstår?
 
Sv: Travet måste tänka nytt!

Darenius påpekar ju med sin artikel och alla andra utspel han gjort på ett uppenbart problem. Banveterinärena måste ju utbildas mycket mera. Om det nu då inte är så att förklaringen är Darenius själv har problem.
 
Sv: Travet måste tänka nytt!

Visste faktiskt inte att travare utan slaggjord, checkrem och tungband var friskare och mer välhanterade.
Trodde det var säkerhetsutrustning i första hand.:confused:


:confused: Har AD fått hjärnsläpp mer än vänligt??? En slagrem hindrar ju bara hästen från att slå kusen ur vagen. Så länge den springer som den ska så stör den ju inte hästen det minsta och samma med dom andra grejerna som har räknar upp.

Eller är det hans målsättning att se fler skadade hästar och kuskar ute på banan?
 
Sv: Travet måste tänka nytt!

AD har haft långtråkigt och tvungen till att hitta på nåt så att han åter hamnar i fokus skulle jag tro.
 
Sv: Travet måste tänka nytt!

*so*
Just detta med slagremmen är ju lite intressant, om man tittar på hopp o även ibland på dressyr så ser man pigg o glada hästar som busar o både bockar o slår bakut, något våra hästar definitivt inte får göra för det är ju livsfarligt... Måste man då dra parallellen att våra hästar slår för att de har ont/inte mår bra osv? Kan inte vissa hästar faktiskt göra det som en glädjeyttring när de blir lite överpigga o tända?

Det är ju skillnad på hjälp o tvång..
 
Sv: Travet måste tänka nytt!

Jag vet bara att Ekfalk gått ut i en artikel och mer eller mindre idiotförklarat honom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 538
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Takire
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp