Travskostorlek motsvarande i ridskostorlek?

Sv: Travskostorlek motsvarande i ridskostorlek?

Jag skulle gissa på tvåor, så är det på de som står i vårt stall åtminstone.

Det beror helt på vad det är för märke på skon.
Travskor varierar också i storlek. Jag har haft samma storlek på både ridskor och travskor på Jallan som har ettor bak och tvåor fram. :)

Men ridskoningshovisar brukar väl oftast ha med sig egna skor så då borde ni kunna prova er fram?

Det finns ingen "standard" för hästskostorlekar, varken trav- eller ridskor.
Det innebär att varje tillverkare kan ha sitt eget storlekssystem och i många fall har de det också.
Så det är omöjlig att säja att en storlek 3 motsvarar en annan specifik storlek, utan att veta vilka fabrikat man pratar om...

Liknande trådar

Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
305
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka