Treadstone/Tibhorse/Z-täckena?!

Trocadero_lover

Trådstartare
Vad tycker ni om dessa täcken? vill höra allt!
Främst utetäckena då men kommentera gärna svett/stall/ländtäcken också...eller vad de nu e för nåt täcke ni har.
Passform,hållbarhet,prisvärt,regntätt,varmt...m.m!

Sv: Treadstone/Tibhorse/Z-täckena?!

Jag har ett Treadstone regntäcke - ett Treadstone Macintosh.

Det är ett svart ofodrat regntäcke (med bogveck). Passormen är bra, täcket är helt vattentätt och har inte läckt en enda gång på de två år som jag har haft det. Eftersom att det inte är fodrat så är det ju inte varmt i sig, men det duger ju utmärkt för vanliga höst/vår dagar och regniga sommardagar.

Jag är nöjd och tycker att det har varit ett prisvärt täcke!

Mvh Huntress :)

Jag har ett treadstone dripdry, det är skit!
Läcker och sitter illa! Och så glider halvhalsen ned...

tid horse har utan konkurens dom bästa ländtäckena, iaf sett i skånska slätten mått...spelar ingen roll hur de blåser de ligger på pltas ändå

suisyola skrev:
tid horse har utan konkurens dom bästa ländtäckena, iaf sett i skånska slätten mått...spelar ingen roll hur de blåser de ligger på pltas ändå

Jag håller helt klart med dig! Superbra ländtäcken!! Även deras innetäcken är väldigt bra tycker jag.

jag har ett skrittäcke från Z-täcket, köpte det på skandinavium för mååånga år sedan. Bävernylon med teddyfoder. Det har hållt sig bra, både färg- och formmässigt. Däremot kunde det blåsa lite snett ibland, men de kanske har konstruerat om spännena på senare år

Har ett treadstone drip dry 100gr regntäcke. Tycker det är bra, upplever inte att det läcker eller sitter illa...

Jag har ett Tradstone, kommer ej ihåg vad det är för modell.
Det är iaf 100 g fyllning, halvhals, bogveck och så är det olivgrönt.
Det har inte så bra passform tycker jag, litet i bogen till min connemara/welsh, andra täcken brukar va lite stora i bogen. Ganska kort över ryggen. Annars är det bra och vad jag har märkt håller det tätt och det är tillräckligt varmt.

Ser det ut så här? fast mitt är grått...

197619425vKJHAX_ph.jpg

http://community.webshots.com/s/image21/1/94/25/197619425vKJHAX_ph.jpg

Tycker också det är lite trångt i bogen för min häst, men han är väldigt grov (ridtravare)

Senast ändrad:

Är oxå skånebo och kan inte annat än att hålla med. TIB är outstanding! Har ett ländtäcke som är närmre 10 år gammalt, ser fortfarande nytt ut. Är suveränt bra när det blåser ute! Var så nöjd att jag även köpte deras utetäcke (150 grams foder och helhals) och även det kan jag bara lovorda!
Har bara goda erfarenheter som sagt av TIB.

Har också ett treadstone dripdry med 100g foder, bogveck och halvhals.

Passformen är perfekt till mitt nätta halvblod, läcker inte trots att hon går ute dygnet runt i vädret som är nu(spöregn varannan minut). Och så är det snyggt!
Dock är nog inte kvaliteten så himla bra, eller också så har jag fått ett måndagsex :crazy: Fick ett stort hål rätt genom ytter, inner och fodret :( Har lagat det och inte fått några flera hål (än)...

Jag har flera olika täcken från z-täcket.

Alla har väldigt bra passform, täckena som är vattentäta har hållt tätt trots ösregn och massa snö som ligger på ryggen. Fleecetäckena transporterar snabbt ut svetten på utsidan och hästen torkar kanonfort.
Jag är supernöjd och tycker att det är täcken som är värda pengarna. Jag ser det som ett stort plus att täckena sys efter beställning, då kan man specialbeställa. Jag vill tex alltid ha foder ända ner på sidorna och sen behöver jag "udda" strl tex 150-160 alla har inte det.

Treadstone Dripdry är suveräna i kvaliten! Men har man en något kraftig häst kan översta bogspännet bli för trångt,men då köper man en strl. större.
Har haft mitt i 2 år.Har alla hästar i samma hage och inget hål i täcket än.
De ska utgå så nu är de extra billiga att köpa!!!!
Runt 750:-.
De kallar jag BRA pris för bra kvalitet!

Har ett Treadstone (Goliath Supra lr ngt kan de heta?) med 300g fyllning, halvhals och bogveck som förra ponnyn hade förra vintern. Hon hade storlek 135 vanligtvis och detta låg perfekt på henen trots att hon var en mkt bred och kraftig connemara (modell hingst ;)). Låg kanon, gav inte mkt skav alls och höll tätt. Detta är dock ett ganska "grunt" täcke och regnade det mkt kunde det läcka i sömmen där fodringen tog slut, dvs hästen blev lite blöt på "överarmarna" och skanke, ev långt ned på magen. Men inte så hästen blev kall lr så...

Hon var helklippt och det höll henne varm på hösten och senvåren, resten av vintern hade hon ett tunnare termotäcke under det.

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
357
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin... 2
Svar
28
· Visningar
3 928
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 239
Senast: Zamira
·
Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 362
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur