Treadstone träns!

bambi82

Trådstartare
Klämde lite på treadstones klinker träns här om veckan! Tyckte det var väldigt fint med tanke på priset! Har sedan tidigare h**ks klinkerträns och jämfört med det kändes treadstones riktigt "lyxigt" i kvalién.
Nån som har treadstoneträns och hur är era i läder och sömmar?

Sv: Treadstone träns!

Vi har klinkertränset (med metall på både nosgrimma och pannband). Tycker kvalitén är helt OK med tanke på priset, faktistk strax över prislappen. Rent modellmässigt hade de gärna fått låta bli fancybrodyren på nackstycket på just den här modellen, men det är makens häst som går med det :D

Puttar upp tråden då jag gått och kärat ner mig i ett par Treadstone-träns och två förbyglar...

Hur är kvalitéen?
Prisvärda?
Passform?

De gör träns i både engelskt och sk rich tan-läder. De i rich tan gillar jag inte.

Jag har ett par tyglar därifrån och ett par ridskor och båda sakerna tycker jag har hållit väldigt låg kvalité. Ridskorna är trasiga i hälen (invändigt), och sulan har "rullat upp sig" i den ena skon efter att ha blivit använda i 1-1½ år. På tyglarna släppte några sömmar efter ett halvår, mina är med gummi på ena sidan och läder på andra sidan.

De jag är intresserad av är i "rich tan plus", tydligen något nytt...?

Knorven: Låter ju inget vidare... De sakerna jag har titta på har varit relativt dyra också, då vill man ju ha kvalitét..

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 227
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 721
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka