trec ,vad tycker du om det?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Islandstjej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 656
I

Islandstjej

hej

jag har en islandshäst som älskar att spring i vatten och hoppa mm, hade tänkt att tävla i det ,men vad tycker ni om trec,är det svårt?,komplicerat ?

tack för svar

mvh EA:rofl:

Sv: trec ,vad tycker du om det?

*med risk för att bli dumförklarad* men vad är trec?:rofl:

ps. dethär är mitt 1,111:e inlägg!:D

ok,trec vet inte så många vad det är men
trec är en tävling,,De tre momenten är
• Orientering på angiven idealtid (POR) 240 poäng
• Test av ryttarens förmåga att behärska sin hästs gångarter (MA) 60 poäng
• Hinderteknikbana på fastställd tid (PTV), omfattande upp till 16 naturliga eller byggda
hinder 160 poäng
Maximalt möjliga

,och man hoppaer mycket,rider i vatten och du kan rida hinder baner mm:rofl: det låter skoj tycker jag

vart finns dom tävlingarna?låter skojsigt ju:)

har du tävlat trec,kan du säge lite om det är du snäll :)

jag skulle ju gärna villja det med min häst,hon har varit en ridskolehäst
pch trivdes inte och då kanske det är lite kul för henne att tävla trec?

mvh EA :rofl:

jag ska vara med på en Pionär tävling här ute på västkusten den 27 december.. Ska bli jätte spännade.. Synd bara att min egna häst är halt. men jag ska få rida en låne häst.. Vi får prova på en C-tävling till sommaren i stället.. någon här som har ridit Trec innan?

Låter ju jätte kul ju!:laugh:
Vad är det för höjder på hindrena?
Finns det olika klasser där oxå?

Hej!

Varför går ni inte in och kollar på tråden "Trec?" lite längre ner ? Där har jag lagt in foton från VM i Trec som ger lite idéer om olika hinder, och det finns en länk till islandshästarnas hemsida med info om Trec av Eva_S.

Det finns, antar jag, olika tävlingsnivåer i Sverige som här i Frankrike där jag bor. Jag har tävlar två gånger på en helt otränad häst och det är bara kul! En häst som är van att vara ute och råka på lite av varje under uteritter som stockar, stenar, grindar, vatten mm. är redan lite förberedd. När det gäller orienteringen (karta o kompass) antar jag att svenskar i allmänhet är bättre än fransoserna ( i alla fall de jag mött).
Det svåraste för mig är gånghetsprovet, även om det ser enkelt ut!

Jag hoppas att Trec kommer att bli poppis i Sverige :)

Jag tyckte också att det lät väldigt intressant! Skulle vara häftigt att prova på det

Jag hadde toppen kul på prova på tävlingen här i December. Nu ser jag fram emot en C tävling till sommaren =)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Squie
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 215
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 089
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka