Tredelat med tungfrihet och lite häv - finns det??

Sv: Tredelat med tungfrihet och lite häv - finns det??

Just, men finns det sådana med lite häveffekt också, någon form av fast ring eller något???

Nej, det vet jag ;) Det jag undrar är att varför bettet skulle knipa mer om man har en kinnkedja?

man kanske tänker som så att det blir tryck utifrån åxå och att de skulle va skarpare då.........?

LotImg13707.jpg

hittade det här också, här borde ju tungfriheten fungera...

Men jag har aldrig sett ngt på riktigt - så det är svårt att uttala sig om.

Det där är väl ett korrektionsbett med port och rulle och D-ring med öglor?
Tror att det är ett nivå två eller tre bett på "Mylerskalan"

Det där är nog så nära som du kan komma det som trådskaparen sökte.

Ja men pelhamsbett ska heller inte vara delade som vissa är. Många tror att det blir mildare om det är delat vilket det inte blir..

Men så länge folk köper dessa bett (delade pessoa och pelham bla) kommer de fortsätta finns på marknaden...

Lånar knapp..
Ett bett som jag själv rider på är en variant av ett pelham, det har tungfrihet och är tredelat. Det är visserligen dyrt iom att det är ett mylerbett men för mig var det helt klart värt pengarna! Gå in på den här sidan så ser du de olika alternativen som finns och hur långt du bör har kommit i utbildningen med din häst osv...

http://www.toklat.com/myler/mbits_cheek_e.html

Vart har du hittat det där jaktkandaret som var tredelat? Tyckte det såg vettigt ut då jaktkandar funkgerar för mig så länge jag inte ska svänga! :crazy: Min häst följer nämligen inte med i svängarna på rakt bett ;)

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531
Övr. Hund Ny fråga - i anledning av ny hund. Vi spenderar julloven i Tandådalen i vår säsongsuppställda husvagn. Vid tiden för det stora helvetet...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: SaraMara
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
894
Senast: Raderad medlem 142658
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka