Trekkersadel

Glimris

Trådstartare
Efter att provat en mängd ponnysadlar till breda ponnyryggar, var den bomlösa Trekkern den som passade. Lite fundersam bara över den stora bågen vid framvalvet. Hur ska man ha händerna?? Antingen höga händer eller breda? Någon som har denna sadel?? Hästen gillar sadeln skarpt, så jag tänker ändå köpa den.

Sv: Trekkersadel

Jag skulle inte köpa en sadel där det inte går att händerna korrekt.
Felaktig handställning påverkar ridningen negativt.

Sv: Trekkersadel

Jag har en Trekker Luxus och har aldrig upplevt ngt problem med att bågen är i vägen för handen. Varken vid dressyr eller skogsridning.
Däremot är det svårare att sitta av normalt eftersom bygeln hamnar i vägen för magen. Jag sitter av likadant som jag sitter upp - via en pall (med vänsterfoten kvar i stigbygeln).

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: iNHALE
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka