Bukefalos 28 år!

Trendigt från mässan

Mimsan

Trådstartare
Tänkte bjussa på lite bilder från Malmömässan där jag var i går och plåtade lite trender.
Trädgårdsbelysning är ”hett” i år. Hittade den här roliga slingan som man kan pilla ner i stenpartiet:



Tyckte de här gummiskorna var kul. Finns som ridstövlar också by the way. Nike gör sulan!



Kyl-lådor istället för kylskåp. Fräckt - och praktiskt!



Till sist: AGA-spisen är klassikern som aldrig dör. För 111 000 är den din...

 
Senast ändrad:
Sv: Trendigt från mässan

Åhh stenslingan var snygg, när min trädgård blir färdig skulle jag kunna tänk mig sådan....

Men spisen den tar vi 4 st av tack....:angel:
 
Sv: Trendigt från mässan

Åhh stenslingan var snygg, när min trädgård blir färdig skulle jag kunna tänk mig sådan....

Men spisen den tar vi 4 st av tack....:angel:

Slingan lär säljas på Silvan och Optimera, enligt representanten. Du får väl kolla! Blev rätt sugen själv också. Vi har en rätt stor stensatt altan. Funderar på att plocka bort en kvarat, fylla med lena, mjuka stenar och den här fina slingan. Tror det kan bli rätt fint!

Tar gärna en AGA-spis också. Har lagat mat på en sådan en gång. Nästintill en religiös upplevelse... :smirk:
 
Sv: Trendigt från mässan

Jag vänder mig emot belysning i trädgården av miljöskäl. Visst är det fint, men vi behöver verkligen inte spä på vår energiförbrukning mera.
Detsamma gäller AGA-spisarna. Jätteläckra chabrak, men tanken med dem är att de ska stå varma hela tiden. En riktig miljöbov alltså.
 
Sv: Trendigt från mässan

Jätteläckra chabrak, men tanken med dem är att de ska stå varma hela tiden. En riktig miljöbov alltså.

Det beror väl på vad man gör med värmen? Har man ändå en kökspanna som eldas med ved och ev ack-tankar så spelar det väl ingen roll om det råkar vara en aga (som dessutom enligt uppgift ska vara rätt snål när det inte handlar om eldriven sådan)?
 
Sv: Trendigt från mässan

Jag vänder mig emot belysning i trädgården av miljöskäl. Visst är det fint, men vi behöver verkligen inte spä på vår energiförbrukning mera.
Detsamma gäller AGA-spisarna. Jätteläckra chabrak, men tanken med dem är att de ska stå varma hela tiden. En riktig miljöbov alltså.

Håller med, nu drar en ljusslinga inte så mycket el, men AGA-spisen är ju en riktig miljövärsting om man inte kopplar in den på huset värmesystem - annars eldar man bara för kråkorna. Fin är den i alla fall!
 
Sv: Trendigt från mässan

Såna där gummidojor är suveräna när man mockar :angel: Skulle kunna tänka mig ett par egna o ha i stugan när man paltar i trädgårdslandet o har sig.
 
Sv: Trendigt från mässan

Håller med, nu drar en ljusslinga inte så mycket el, men AGA-spisen är ju en riktig miljövärsting om man inte kopplar in den på huset värmesystem - annars eldar man bara för kråkorna. Fin är den i alla fall!

Nej, inte för sig, men om hela sveriges villaägare ska börja lysa upp sina trädgårdar året runt blir det väldigt mycket.

Jag har också dreglat över aga-spisarna, men jag tror att jag håller fast med drömmen om en ILVE gasspis.
 
Sv: Trendigt från mässan

Det beror väl på vad man gör med värmen? Har man ändå en kökspanna som eldas med ved och ev ack-tankar så spelar det väl ingen roll om det råkar vara en aga (som dessutom enligt uppgift ska vara rätt snål när det inte handlar om eldriven sådan)?

De moderna är oftast eldrivna.
 
Sv: Trendigt från mässan

Nej, inte för sig, men om hela sveriges villaägare ska börja lysa upp sina trädgårdar året runt blir det väldigt mycket.

Jag har också dreglat över aga-spisarna, men jag tror att jag håller fast med drömmen om en ILVE gasspis.

ILVE fanns med i planerna när vi byggde om, fast vi valde en annan lösning. Nu, när jag börjat se Per Morbergs matprogram - och hans ILVE mod. XL - är det nästan så jag ångrar mig en aning...
 
Sv: Trendigt från mässan

Jag vänder mig emot belysning i trädgården av miljöskäl. Visst är det fint, men vi behöver verkligen inte spä på vår energiförbrukning mera.
Detsamma gäller AGA-spisarna. Jätteläckra chabrak, men tanken med dem är att de ska stå varma hela tiden. En riktig miljöbov alltså.


:bow:
instämmer
Vi behöver inte så mycket belysning i samhället som folk verkar vilja tro. Släck ner bytiksskyltar m.m. gångvägar kan få vara tända, men det finns belysning på bilar.

ts, vem gjorde kylskåpslådorna?
 
Sv: Trendigt från mässan

Tack för att du delar med dig med bilder från mässan! :)

Apropå trädgårdsbelysning så gillar jag såna där solcellslampor, som laddar upp sig när solen skiner och sen lyser lite diskret när det mörknat. Stenslingan var fin. Det mesta inom belysning verkar gå mot LED och det drar ju inte så mycket ström.
 
Sv: Trendigt från mässan

ILVE fanns med i planerna när vi byggde om, fast vi valde en annan lösning. Nu, när jag börjat se Per Morbergs matprogram - och hans ILVE mod. XL - är det nästan så jag ångrar mig en aning...

Haha, jag förstår det.
Fast jag tänkte mig nog bara en large...
 
Sv: Trendigt från mässan

ILVEs spisar är bra trevliga, men här har frugan förbjudit gas inomhus... tror hon sett för många explosioner i tvprogram...eller läst för många deckare där folk gasas ihjäl.
skulle själv lätt kunna tänka mig en...
 
Sv: Trendigt från mässan

Men AGA finns ju som gasspis också. Var inne hos våra grannar i helgen och dräglade över deras sprillans nya AGA-gasspis. Vi har också gas som värmekälla, så jag ville raskt hiva ut vår gamla spis och byta mot en AGA. Dock stretar plånboken emot.
 
Sv: Trendigt från mässan

Jag sneglade faktiskt på AGA:s gasspisar (alltså de med brännare) när jag köpte spis för ett år sedan. Men jag bestämde mig för att de inte var tillräckligt snygga. De såg inte riktigt äkta ut. Ska jag ha en AGA så ska det banne mig vara en riktig!

Jag dregglade dock jättelänge över en ILVE med plåtar stora som en sjukhusbår. Som tur är så är köket på tok för litet för en sådan spis. Drömspisen har dock länge varit en Godinspis och det var faktiskt nära att det blev en sådan, men så tänkte plånboken en gång till och det blev en IGF istället. Så kan det gå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp