Tretornstövlar

Explosion

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som har köpt nya modellen av advance-stöveln? I april reklamerade jag mina av den gamla modellen och väntar fortfarande på ett par nya. De i affären säger att de inte fått någon leverans på andvance utan att den är försenad. Därför undrar jag om det är någon som vet om den nya modellen har kommit ut? (inte falsterbo)

Sv: Tretornstövlar

Jag har dom nya. :) Båda våra butiker i Sundsvall som säljer tretorn har fått in dom. Dock hade dom "ovanligare" blivit försenade till typ mars nästa år.. Och med dom ovanligare menar jag alla utom dom svarta och marinblåa, för de är tydligen dessa som säljer mest. :)

Tack för svaret! Då får jag hoppas jag får mina snart för jag väntar på ett par svarta. Känner du någon skillnad på nya och gamla modellen?

Ja det är stor skillnad då dessa är tillverkade med en annan passform. (Som falsterbo-stöveln)

Jag hade länge velat ha tretorn (när dom gamla var aktuella) förut, men jag kunde aldrig köpa mig ett par eftersom jag aldrig lyckades få dom att sitta bra. Dom passade inte mina ben helt enkelt.

Sedan fick jag möjligheten att prova en kompis Tretorn, gamla, fast en strl större än vad jag brukar ha. Dom satt helt ok! Så jag bestämde mig äntligen för att köpa mig ett par tretorn ändå, och vänta tills nya modellen kom. Hade tänkt beställa en 40 då, men av en slump så hade dom just en 39a inne, och jag åkte och testade den. UNDERBAR! var allt jag kunde säga. ;) Den satt som en smäck på min fot/mitt ben och det kändes som handen i handsken. :love: Så jag kan säga att det är stor skillnad på gamla och nya modellen enligt mina erfarenheter. ;)

Då får jag hoppas att de passar eftersom de gamla gjorde det. Jag ligger precis mellan 39-40 i storlek men har haft 39 för annars har de blivit förstora i benet. Upplever du att nya modellen är större/mindre i foten?

Jag upplever att dom är likadana storleksmässigt i foten. De gamla 39orna passade mig i foten, men själva stöveln kändes bara allmänt konstig på mitt ben, kändes som om den inte passade mig helt enkelt. Men däremot strl 40 gick som sagt bra. I den nya stöveln har jag som sagt 39, och där är passformen verkligen super för mina ben. Men längden på foten känns desamma som de gamla.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 219
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd