Bukefalos 28 år!

Trevlig tur i snön

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ett riktigt busväder idag med rikligt med snöfall och blåst på tvären. Jag red A idag och han var inte så förtjust i att få blåsten i ansiktet och gick med halsen låg och krökt när vi gick från stallet. I skogen blåste det mindre och då rätade han ut sig.

Det blev en skönt avslappnad tur med både trav och galopp. Han har tidigare varit en stjärnkikare och har därför fått gå med snodd. Jag har haft den på längsta läget. Idag lossnade den på ena sidan. Det var totalt tredje gången det hände och den här gången plockade jag bort snodden. Jag orkar inte hålla på och bråka med utrustningen. Det gick alldeles utmärkt utan snodden också.

På hemvägen mötte vi plogtraktorn. Det var lite trångt men när vi kommit undan åt sidan och traktorn körde iväg med ett skrammel så tyckte A att det var lite väl läskigt. Men han är ju en ganska sansad farbror (trots att han "snorkar" mycket) så det var inga större problem med det, men han gick upp lite i varv för när vi kom runt hörnet på nästa byggnad mötte vi en annan häst som A också blev rädd för :p Han är en fjollgubbe ibland. Dessutom är han så söt när han saknar riktig pannlugg och bara har en ullig, lockig tofs mellan öronen. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag slog jag rekord i att vara sämst. Mitt sämsta dressyrprotokoll hittills sänktes med ett ännu sämre resultat idag och det var inte...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp