triangel - Märkt?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Summerfeehily
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 659
S

Summerfeehily

Hejhej :) har en liten fråga angående det där med triangelmärkning.. Min Kusin har Halvblods avel, och jag ska börja träna upp konditionen och så på hennes ena sto. Hon är efter Robin Z och är fantaskiskt bra på att hoppa, men hon är triangelmärkt.. Jag vet att det innebär att de inte får tävla, men är det på någon nivå där det är tillåtet? typ på klubbtävlingar eller så :crazy: Skulle så gärna vilja prova tävla henne i sommar om all träning går som det ska.. det blir ju antagligen på Klubb tävlingar eller så.. på den nivån :smirk:

Tacksam för svar :) / jag och Sparven hälsar.

Sv: triangel - Märkt?

Man får tävla klubbtävlingar, jag känner en som var med och tävlade sin t-märkta häst på klubbmästerskapen i hoppning! De vann två år i rad!!! Sedan måste man ta hänsyn till vad hästen är t-märkt för och vara säker på att den håller för sådan träning/tävling utan att få ont. Lycka till !!!!!

tack så mkt :) jag ska höra med hennes ägare.. :P

from inbjudningstävlingar och lokala får du inte tävla med triangelmärkt häst!

Vad det gäller klubbtävling måste du kolla med klubben först. Det är inte alla klubbar som tillåter det.

Egentligen får man inte tävla alls men en del klubbar tillåter det ändå.

Det är försäkringsbolagen som inte tillåter det.

Urdrag från Agrias försäkringsvillkor:
Du måste skriftligen förbinda dig att varken själv använda hästen i träning eller tävling eller tillåta någon annan att göra det.

men i TR så står det att man får starta häst i klubbtävling men inte from inbjudningstävling och lokal. Och det känns ju fel att man ska gå emot sådär? Och träning, vad menar dom med det?!
Det är väl inte en nisse som har en frisk t-märkt häst som bara får gå i hagen?!

Skulle gissa att de har garderat sig och tanken är ju att det inte ska finnas några friska T-märkta hästar. Men verkligheten är ju en annan femma. Ska själv köpa ett t-märkt islandssto som blev bra med hjälp av en kiropraktor. Om allt går som det ska så blir det några inofficella tävlingar varje år för oss. De som frysmärkte henne klantade sig rejält för det finns inte ett enda vitt hårstrå. Synns inte ens på själva skinnet.

för att röra till det ytterligare så har vi en T märkt ponny. Då försäkrad i Sveland.

På försäkringspapperet står det tydligt "Hästen får ej deltaga i tävlig"

Sedan längre ner står det." Hästen får deltaga i tävling som ej kräver regionallicens".

Jaha??? Ringde och frågade vad det var som gällde, hästen får starta i lokala klasser. Snacka om luddigt!

Nu ska han inte tävlas, men ändå....:confused:

inte enligt TR...
I tr står det att t-märkt häst inte får delta from inbjudnings och lokal tävling.

Tack så jätte mycket för all information :) jag ska höra med ägaren varför hon är T- Märkt..

Man får inte tävla på t-märkta hästar vad jag vet..Och det finns juh en anledning till varför dem är det, så ta reda på det som sagt:P

klubb och lokal får man tävla om man kan bevisa att hästen är frisk.

nicodemus skrev:
klubb och lokal får man tävla om man kan bevisa att hästen är frisk.

GLÖM DET! Absolut inte lokalt! Skaffa mer kött på benen och kolla TR innan du häver ur dig vad som helst. Finns folk som tror på allt som skrivs! :smirk:

Sen är det ju så att en frisk häst inte är triangelmärkt!

Annorlunda skrev:
GLÖM DET! Absolut inte lokalt! Skaffa mer kött på benen och kolla TR innan du häver ur dig vad som helst. Finns folk som tror på allt som skrivs! :smirk:

Sen är det ju så att en frisk häst inte är triangelmärkt!
Nu ska vi inte var otrevliga vissta fuskar juh med triangelmärkningen....

om hästen först blir triangelmärkt och sedan efter några år vasar sig vara helt återställd får man visst tävla lokal, du ska f*n inte snacka om att inte veta!! ring till landslagsvetrinären i halstad och kolla, det var där jag kolla min häst och han tävlar nu (inte med mig då han är såld)

Sikken tur at jag vet att nicodemus har TÄVLINGSERFARENHET så jag tror nog att hon vet vad hon snackar om....:p

i TR står det att hästar som är T-märkta inte får delta i tävlingar från inbjudning/lokal och uppåt.

Ganska osäkert att du skulle få gå emot TR.

Liknande trådar

Utrustning Nu har de uppdatera TR-en kommit för 2012 och där är en (misstänker jag) ganska stor ändring angående Märkesplacering på... 19 20 21
Svar
400
· Visningar
37 608
Senast: kopparberg
·
D
Hästvård Jag såg en ponny på en ridskola idag, som tävlade en klubbtävling i hoppning. Jag har visserligen aldrig sett en triangelmärkning, men... 2
Svar
31
· Visningar
5 882
Senast: angel76
·
K
Hästvård Mitt halvblods sto har blivit sparkad och fått en fraktur/avsaknad av benbit på yttre kotsenbenet på VB, det är inte inflamerat och det...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka