Triangelmärkning

blackroses

Trådstartare
Triangelmärkning

Hej!
Vad har ni för erfarenheter av triangelmärkning?
Hur lätt/ svårt har det varit att få igenom?
Jag har nämligen en häst med stort blåsljud på hjärtat, fick reda på det vid besiktning när han skulle säljas.
Så då hade jag tanken att kunna triangelmärka han om det skulle vara möjlig så man får en del av hans livvärde sen ha kvar honom som sällskap istället.
Ge mig alla tankar och tips ni har! 😃
 
Hur ”illa” har blåsljudet bedömts att vara? Har en i stallet där det inte skulle vara något problem, en annan där det var så illa att hästen inte ens kunde vara sällskapshäst av djurskyddsskäl (möjligt att det skulle samlas vatten i lungorna och det vore då väldigt smärtsamt)
 
Hur ”illa” har blåsljudet bedömts att vara? Har en i stallet där det inte skulle vara något problem, en annan där det var så illa att hästen inte ens kunde vara sällskapshäst av djurskyddsskäl (möjligt att det skulle samlas vatten i lungorna och det vore då väldigt smärtsamt)
Jag har inte kollat upp det än. Har tänkte åka till en som gör hjärtultraljud veterinären som hörde de nu sa bara att det hörs tydligt. :/ så de är ju inget litet men vet inte om hon kan bedöma så om det är för allvarligt heller eller så hon sa inget om de iaf 😬 ☺️
 
Jag har inte kollat upp det än. Har tänkte åka till en som gör hjärtultraljud veterinären som hörde de nu sa bara att det hörs tydligt. :/ så de är ju inget litet men vet inte om hon kan bedöma så om det är för allvarligt heller eller så hon sa inget om de iaf 😬 ☺️
Svårt att säga när man inte vet hur illa det är och har inget konkret exempel tyvärr. Men tänk bara på att noga kolla i förväg så att försäkringsbolaget accepterar veterinärens bedömning innan ni faktiskt triangelmärker samt exakt vad villkoren för vilken vård de kan ersätta sen (trauman, hältor, kolik…) så du inte får någon otrevlig överraskning. Hoppas någon annan har mer erfarenhet och lycka till!
 
Svårt att säga när man inte vet hur illa det är och har inget konkret exempel tyvärr. Men tänk bara på att noga kolla i förväg så att försäkringsbolaget accepterar veterinärens bedömning innan ni faktiskt triangelmärker samt exakt vad villkoren för vilken vård de kan ersätta sen (trauman, hältor, kolik…) så du inte får någon otrevlig överraskning. Hoppas någon annan har mer erfarenhet och lycka till!
Just de det är smart tack för dina tips! 😃
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 754
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 943
Senast: Sirap
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp