Trick-training!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Aight
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 879
A

Aight

Hej !:)

Jag har tänkt börja träna trick-trainig med min medryttarhäst(världens absolut finaste nordis!!:love: ). Tycker att det verkar både jätte kul och myckcet givande för både komuntkationen och för hästens fysik!

Jag har varit inne på hemsidan för "Natrual trick-training". (www.trick-training.nu ). Jag tyckte den är rätt bra men det som stör min är att det bara står vad hästen ska göra men inget om hur man ska lära hästen!

Jag har tänkt att köpat filmen som dom säljer, men jag vet inte vad det är för kvalitet på den! Man vill ju inte betala för den om den inte är bra! Har även funderat på en sån där kurs.

Nu undrar jag om det finns nån som håller på med detta och kan ge lite tips om hur du tränar tex Yoga, Buga, Stå eller Bergsgeten alt har filmen eller gått en kurs och kan berätta om hur de är!

Sv: Trick-training!

vad kul att du också har börjat!

jag har hållt på lite från och till med NTT i nått år nu, eftersom jag tränar för rebeccas sambo..
jag kan rekomendera dej och köpa filmen, i den förklarar dom bra hur man gör de olika grejorna och så..
jag har som sagt även varit hos dem på kurs och det kan jag också verkligen rekomendera.. det är jättekul och det ger verkligen något..

jag är inte så bra på det där med att förklara hur man ska göra, så den delen lämnar jag till någon annan.. :P

tack så jätte mycket!!!:bow:

va roligt! nu ska jag nog köpa filmen och sätta igång på allvar!:) är det så att omman är fler på ett ställe så kan kursledarnd komma till en istället?

finns det nån anna som håller på med detta ??

ja om man är fler och kanske till och med om man är själv så kan en intruktör komma ut.. det står mer om det på deras hemsida, eller om det inte står ordentligt där så kan du kolla in www.horse-vision.se där kan det stå lite mer om lektioner..

hoppas det går bra för dig!

tack så mycket!!

du sa att du håller på med dettta! vilka övningar kan ni?:angel: (*nyfiken*) jag har försökt lära henne att buga med en "klicker"! det gick snabbt att lära henne i början för hon är mycket lättlärd, men nu har vi stannat i utvecklingen då hon inte går ner hela vägen... jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta:confused:

vi kan yoga, bugningen har vi också lite problem med, men nu har vi fått tips om att använda spöt och hålla hoven med istället för handen, det hjälpte mycket för oss.. sen kan vi stå och inkallning är på väg..sen har vi även börjat med bergsgeten och det är bara lite kvar så kommer den se fin ut också.. :P behöver jag säga att min häst gör allt för lite godis.. :angel:

Aight skrev:
Hej !:)

Jag har tänkt börja träna trick-trainig med min medryttarhäst(världens absolut finaste nordis!!:love: ). Tycker att det verkar både jätte kul och myckcet givande för både komuntkationen och för hästens fysik!

Jag har varit inne på hemsidan för "Natrual trick-training". (www.trick-training.nu ). Jag tyckte den är rätt bra men det som stör min är att det bara står vad hästen ska göra men inget om hur man ska lära hästen!

Jag har tänkt att köpat filmen som dom säljer, men jag vet inte vad det är för kvalitet på den! Man vill ju inte betala för den om den inte är bra! Har även funderat på en sån där kurs.

Nu undrar jag om det finns nån som håller på med detta och kan ge lite tips om hur du tränar tex Yoga, Buga, Stå eller Bergsgeten alt har filmen eller gått en kurs och kan berätta om hur de är!

Jag har också en nordis och tycker att detta verkar väldigt intressant! måste nog börja jag också.. :love:

Liknande trådar

Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere... 2
Svar
26
· Visningar
5 598
Senast: annan1
·
Hästhantering Har spenderat en bra tid med att gå igenom trickträningstrådar här med förtjusning. :D Saknar däremot en aktiv tråd nu.:) Jag söker... 2
Svar
25
· Visningar
13 452
Senast: Krans
·
Hästhantering Har tänkt börja träna lite trick träning med min appaloosa kille, både för att stärka banden mellan oss ännu mer och det är ju kul att...
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: Zalmiak
·
M
Träning Hej,jag hade tänkt att lära min häst ngra av dessa tricks: http://www.trick-training.nu/ nu undrara jag om ni kan ngra/ngt av dessa...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II